کاهش جوجه‌ریزی با سرد شدن هوا و افزایش هزینه‌ها

کاهش جوجه‌ریزی با سرد شدن هوا و افزایش هزینه‌ها
عضو هیات مدیره اتحادیه مرغداران فجر خوزستان گفت: میزان جوجه‌ریزی واحدهای تولیدی مرغ به دلیل سرد شدن هوا و افزایش هزینه‌ مصرف سوخت و انرژی برای گرم کردن واحدها، از سه میلیون در مهرماه به 2 میلیون قطعه جوجه در آبان‌ماه کاهش یافته است.
سیدمحمدرضا ملائکه‌پور عنوان کرد: در فصل سرما، با افزایش هزینه‌ها تولید مرغ برای مرغداران دیگر به صرف نیست و به همین علت با کمبود مواجه شدیم و برای جبران آن ناچار به تامین مرغ از سایر استان‌ها هستیم؛ این امر موجب افزایش قیمت تمام شده‌ مرغ می‌شود.
وی افزود: در حال حاضر قیمت تمام شده هر کیلوگرم مرغ در مرغداری‌ها 2 هزار و 800 تومان است اما قیمت فروش در بازار زیر قیمت تمام شده و به میزان 2 هزار و 400 تومان می‌باشد که برای تولیدکننده با 400 تومان ضرر همراه است.
عضو هیات مدیره اتحادیه مرغداران فجر خوزستان با بیان این‌که مرغ منجمد به علت افت کالری مورد پسند مردم نیست، ادامه داد: هرکیلوگرم مرغ منجمد 300 تا 400 تومان کمتر از قیمت مرغ کشتار روز در بازار عرضه می‌شود. مرغ منجمد از انجماد مازاد تولید استان‌های مجاور مانند فارس و اصفهان یا از کشورهای هلند و برزیل با قیمت کمتر به خوزستان وارد می‌شود.
ملائکه‌پور همچنین با اشاره به افزایش دان مرغ، بیان کرد: در حال حاضر هر قیمت کیلوگرم دان مرغ از 300 تومان به 520 تومان افزایش داشته که این امر به دلیل محدودیت‌های واردات و شرایط نرخ دلار است. 60 درصد دان مرغ از ذرت تهیه می‌شود که هفت ماه از سال از کشورهای چین، آمریکای جنوبی و برزیل وارد و فقط 5 ماه از تولید داخلی استفاده می‌شود.
وی تصریح کرد:‌ مشکلی که در حال حاضر وجود دارد مساله بیماری‌های گوناگون تنفسی در جوجه‌ها است که موجب تلف شدن 30 تا 40 درصد جوجه‌ها می‌شود. بعضی شرکت‌ها واکسن‌هایی وارد بازار کردند که برای جلوگیری از بیماری جوجه‌ها موثر نیست و دامپزشکی استان باید به این امر رسیدگی کند.
 
نظرات شما
  •  

    اسد گفت : ۹۰/۰۹/۲۷

    خوبه که این سردی هوا و گرمی هوا دستکی هست که مقامات بتوانند توجیه هات خنده داری دائما بزبان بیاورند .
    چرا این سرما و گرما برای کشورهای دیگر مستمسک قرار نمیگیرد ؟! (؟)

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com