کاهش تولید شیر از 430 تن به 180 تن در قم

کاهش تولید شیر از 430 تن به 180 تن در قم
عباس شیوانی با اشاره به بی‌کیفیتی فرآورده‌های لبنی پس از اعلام کاهش قیمت شیر از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: با توجه به اینکه قیمت خرید فرآورده‌های دامی بیش از قیمتی است که دولت برای عرضه به بازار تعیین کرده است، دامدار ناچار است در عرضه اصل این مواد خوراکی کوتاهی کند.
وی به تبیین دلایل بی‌کیفیتی شیر پرداخت و تصریح کرد: با افزایش قیمت خوراک و علوفه‌، دامداران مجبور هستند برای جلوگیری از زیان‌های بیشتر، شیر را با قیمتی بالا عرضه کنند و کارخانه تولید لبنیات نیز برای جبران ضررهای ناشی از برقرار نبودن تعادل قیمت فروش، عرضه شیر و دیگر محصولات لبنی از کیفیت لبنیات بکاهد.
عضو هیئت امنای شهرک صنعتی لبن با اشاره به مصرف روزانه یک دام گفت: یک راس گاو در یک روز 25 کیلو سیلو به ازای هر کیلو 200 تومان، پنج کیلو یونجه به ازای هر کیلو 800 تومان و 14 کیلو کنستانتره به ازای هر کیلو 800 تومان مصرف می‌کند که این مبلغ برای دامدار کمرشکن است.
وی با بیان اینکه قیمت خوراک دام نسبت به سال گذشته بیش از 50 درصد افزایش یافته است، بیان کرد: دلالان و برخی کشاورزانی که از توانمندی مالی مطلوبی نسبت به دیگر کشاورزان برخوردار هستند موجب افزایش قیمت این محصول در بازار می‌شوند.
شیوانی ادامه داد: دلالان و برخی کشاورزان در زمان فراوانی یونجه، نسبت به انبار کردن این محصول اقدام می‌کنند و در فصل زمستان که این محصول در بازار کم می‌شود با قیمتی گزاف آن را به بازار عرضه می‌کنند.
وی با اشاره به افزایش قیمت سویا به صورت لحظه‌ای گفت: سال گذشته دامداران سویا را با قیمت 650 تومان خریداری می‌کردند ولی امسال این کالا را با قیمت دو هزار تومان خریداری می‌کنند.
عضو هیئت امنای شهرک صنعتی لبن تصریح کرد: قیمت سویا مانند قیمت طلا هر لحظه رو به افزایش است و تمام فشارها بر روی دامدار است.
وی اضافه کرد: افزایش بیش از 50 درصدی خوراک دام و نرخ‌گذاری غیر عادلانه بر روی شیر موجب می‌شود کارخانه‌دار نسبت به تولید شیر بی‌کیفیت اقدام کند.
شیوانی بیان کرد: سال گذشته در استان قم روزانه 430 تن شیر تولید شد که امسال به دلیل مشکلات ناشی از افزایش قیمت به 180 تن کاهش یافته است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com