کاهش 85 درصدی صدور مجوز مرغداری در استان اردبیل

کاهش 85 درصدی صدور مجوز مرغداری در استان اردبیل
رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل از کاهش 85 درصدی صدور مجوزها در صنعت مرغداری استان خبر داد.
معرفت آذری گفت: بنا به دستور العمل صادره از وزارت جهاد کشاورزی از شهریور ماه سال 1393 هرگونه توسعه کمی و کیفی پرورش طیور اعم از گوشتی، تخمگذار، مادرگوشتی و جوجه کشی صنعتی ممنوع است.
وی ادامه داد: این سیاست در سال 1394 با ابلاغیه جدید به قوت خود باقی ماند و علاوه بر ممنوعیت توسعه کمی و کیفی پرورش طیور صنعتی برای پرورش بوقلمون مجوز صادر نمی شود.
وی افزود: با توجه به این محدویت صدور مجوزهای پرورش طیور صنعتی در هفت ماه 1394نسبت به هفت ماه سال 1393 کاهش 85درصدی در سطح استان داشته است بطوری که در هفت ماهه سال گذشته 124 مجوز موافقت اصولی ، پروانه تاسیس و پروانه بهره برداری در صنعت طیور استان به ظرفیت سه میلیون و 22 هزارو 170 قطعه صادر و در سال جاری 19 مجوز به ظرفیت 271 هزارو 610 قطعه صادر شده است.
رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اظهار کرد: کاهش صدور مجوزها موجب کاهش سرمایه گذاری، کاهش تولید و کمبود اشتغال را در استان بدنبال خواهد شد در حالی که استان اردبیل مستعد برای پرورش طیور است و از مناطق پر تراکم و فاقد اولویت در صنعت دام و طیور نمی باشد.
براساس آمار جهاد کشاورزی استان در حال حاضر بیش از 368 واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت شش میلیون قطعه جوجه ریزی در هر دوره پرورش در استان فعال است که سالانه 34 هزار تن گوشت مرغ استان را تأمین می کنند. 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com