کاهش 7 درصدی مصرف سوخت در کردستان

کاهش 7 درصدی مصرف سوخت در کردستان
مدیر عامل شرکت پخش فراورده های نفتی استان کردستان از کاهش هفت درصدی مصرف فراورده های نفتی در سال جاری در این استان خبر داد.
فریدون یاسمی شامگاه دوشنبه در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا استان کردستان اظهار داشت: در مصرف چهار نوع فراورده نفتی از ابتدای سال جاری تاکنون در کردستان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته هفت درصد کاهش میزان مصرف ثبت شده است.
وی ادامه داد: بر اساس آمارهای شرکت پخش فراورده های نفتی کردستان در سال جاری میزان مصرف نفت 19 درصد کاهش و مصرف نفت گاز 10 درصد کاهش مصرف به دست آمده است ولی در کنار آن شاهد افزایش پنج درصدی مصرف بنزین در این استان هستیم که در مجموع این آمار در مصرف چهار نوع فراورده نفتی کاهش هفت درصدی را نشان می دهد.
مدیر عامل شرکت پخش فراورده های نفتی استان کردستان گفت: در مجموع در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد کاهش مصرف 60 میلیون لیتر انواع فراورده نفتی هستیم که بخش زیادی از این کاهش مربوط به مقابله با قاچاق سوخت در استان کردستان و کنترل های بهتر در این بخش است.
افزایش 70 درصدی کشف سوخت قاچاق
وی همچنین با اشاره به افزایش 70 درصدی میزان سوخت قاچاق کشف شده در سال جاری در استان کردستان، گفت: انتظار می رود با همکاری و تعامل مثبتی که بین سازمان های مسئول به ویژه فرمانده مرزبانی و انتظامی کردستان با شرکت پخش فراورده های نفتی وجود دارد زمینه برای مقابله بهتر با قاچاق سوخت فراهم شود.
یاسمی وضعیت کنونی حاکم بر شهر بانه و افزایش قاچاق سوخت در این شهرستان را نگران کننده عنوان کرد و گفت: باید کنترل و نظارت بهتری در این شهرستان اعمال شوند چرا که آمارها نشان دهنده افزایش قاچاق سوخت در این شهرستان است و باید مسائل این بخش در نشست های کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا در استان مطرح و پیگیری شود.
افزایش 800 درصدی قاچاق دام و طیور
در بخش دیگری از این نشست نماینده فرماندهی مرزبانی کردستان در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان آماری از میزان کشفیات صورت گفته را ارائه کرد و اظهار داشت: در هشت ماهه اول سال جاری 101 درصد میزان کشفیات سوخت در مرزهای استان کردستان صورت گرفته است.
حسن فریدی بیان کرد: همچنین در میزان کشفیات کالاهای قاچاق ورودی در مرزهای استان کردستان در مدت زمان هشت ماهه کاهش کشفیات داشته ایم ولی در کنار آن شاهد افزایش 80 درصد کشف دلار قاچاق و همچنین افزایش 100 درصدی کشفیات تروال چک های ایرانی هستیم.
وی گفت: یکی از نکات نگران کننده در مرزهای استان کردستان افزایش قاچاق دام و طیور است که متاسفانه بر اساس آمارهای ثبت شده از ابتدای سال جاری تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش 800 درصدی کشف دام و طیور قاچاق در مرزهای استان کردستان هستیم که انتظار می رود زمینه و فضای مناسبی در راستای مقابله و کنترل این وضعیت در دستور کار مدیران و مسئولان مربوطه در استان قرار گیرد.
در این جلسه همچنین مسائل مربوط به قاچاق سوخت، قاچاق احشام، بحث ورود و خروج ارز و در نهایت وضعیت لوازم آرایشی و بهداشتی مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com