کاهش 60 درصدی جوجه‌ریزی در مرغداری‌های فردوس

کاهش 60 درصدی جوجه‌ریزی در مرغداری‌های فردوس
رئیس شبکه دامپزشکی فردوس از کاهش 60 درصدی جوجه‌ریزی در واحدهای پرورش نیمچه گوشتی این شهرستان خبر داد.
جواد اسماعیلی در فردوس اظهار کرد: میزان جوجه‌ریزی در واحدهای پرورش نیمچه گوشتی شهرستان فردوس در چهار ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 60 درصد کاهش یافته است.
وی گفت: شهرستان فردوس دارای 30 واحد مرغداری است که این واحدها ظرفیت جوجه‌ریزی 400 هزار قطعه در هر دوره پرورش و 2 میلیون قطعه در طول سال را دارد.
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فردوس افزود: گرانی نهاده‌های طیور از قبیل خوراک، نوسان قیمت مرغ زنده، افزایش قیمت جوجه، هزینه‌های جاری مرغداری و هزینه سوخت سبب شده برخی واحدهای مرغداری این شهرستان از یک سال گذشته غیرفعال باشند.
اسماعیلی میزان جوجه‌ریزی واحدهای مرغداری این شهرستان در چهار ماه نخست سال جاری را 371 هزار و 510 قطعه عنوان و تصریح کرد: در دوره مشابه سال گذشته 619 هزار و 570 قطعه جوجه در مرغداری‌های سطح شهرستان فردوس تولید شده است.
*طیور زنده باید در کشتارگاه‌ها بسته‌بندی شود
وی یادآور شد: طیور زنده باید در کشتارگاه‌های صنعتی بهداشتی با نظارت بازرسان بهداشتی کشتار، سالم‌سازی و بسته‌بندی شده و گوشت استحصالی پس از نظارت‌های بهداشتی عرضه شود.
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فردوس با اشاره به اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی در شهرستان فردوس گفت: ارتقای بهداشت عمومی، کنترل بهداشتی عرضه گوشت مرغ و پیشگیری از بیماری مشترک انسان و دام فقط از طریق نظارت و بازرسی و اقدامات بهداشتی دامپزشکی انجام می‌شود.
اسماعیلی افزود: در حال حاضر چهار باب کشتارگاه صنعتی در استان خراسان جنوبی وجود دارد که از امکانات کافی در حوزه‌های مختلف اعم از ناوگان بهداشتی حمل سرد و تجهیزات ضدعفونی برخوردار هستند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com