کاهش 6 هزار تنی تولید شیر و گوشت قرمز در بهشهر

کاهش 6 هزار تنی تولید شیر و گوشت قرمز در بهشهر
غلام رضا قنبری گفت: تنها قشری که به ویژه پس از اجرای قانون هدفمند شدن یارانه‌ها حمایت نشد، دامداران بودند.
وی تصریح کرد: قیمت سبوس مصوب دولت 195 تومان بود که پس از مدتی به 250 تومان و هم‌اکنون بین کیلویی420 تا 450 تومان تحویل دامداران می‌شود، همچنین قیمت جو 295 تومان مصوبه دولت بود و اکنون در خودِ بندر امیرآباد کیلویی 483 تومان تحویل اتحادیه دامداران می‌شود.عضو کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان بهشهر از تاثیر منفی افزایش قیمت سبوس، جو و نهاده‌های دامی بر تولیدات شیر و گوشت قرمز گفت و اینکه سال گذشته در همین زمان 42 هزار تن شیر و 6/5 هزار تن تولید گوشت قرمز داشتیم که امسال به 38 هزار تن شیر و 2/4 هزار تن گوشت قرمز کاهش یافته است.
وی با اشاره به وجود 32 هزار دام سنگین و 24 هزار رأس دام سبک در بهشهر، ابراز داشت: روزانه 120 تن شیر در شهرستان تولید و 50 تن آن توسط سکوهای جمع‌آوری شیر به بازار هدف منتقل می‌شود.
قنبری در بخش دیگری از سخنان خود از افزایش تولید گوشت سفید گفت و اینکه سال گذشته 12 هزار تن و امسال 18 هزار تن تولید گوشت سفید داشتیم.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر، در قسمت دیگری از سخنان خود با اشاره به تصمیم کارگروه سلامت و امنیت غذایی بر خروج دامداری‌ها از محدوده شهر، خاطرنشان کرد: اگر با وضعیت فعلی که بستر کار و زیر ساخت برای انتقال دامداری‌ها به بیرون از محدوده شهری وجود ندارد، دامداری‌ها از شهر دور شوند با مشکلات اشتغال، افزایش قیمت گوشت، شیر و کمبود این منابع غذایی روبرو می‌شویم.
قنبری ادامه داد: حدود سه کیلومتر از جاده بیرون شهر باید برای این منظور برق‌رسانی شود، آب و گاز و جاده مناسب هم نیاز است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com