کاهش 56 درصدی تلفات در کانون های بیماری طیور خراسان شمالی

کاهش 56 درصدی تلفات در کانون های بیماری طیور خراسان شمالی
آمار تلفات طیور صنعتی در کانون های بیماری طیور خراسان شمالی طی سال 94 نسبت به سال پیش از آن 56 درصد کاهش داشت.
به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی، رئیس اداره بهداشت و مبارزه با بیماری های طیور و زنبورعسل این اداره کل گفت: سال گذشته آمار جوجه ریزی در واحدهای مرغداری استان به رقم 5 میلیون و 830 هزار و 952 قطعه رسید که در مقایسه با سال 93 افزایشی معادل 13درصد داشت، اما با تدابیر فنی، بهداشتی و مدیریتی اتخاذ شده، تعداد کانون های بیماری طیور 64 درصد و شمار تلفات در این کانون ها 56 درصد کاهش یافت.
دکتر سید فرزین حسینی، تعداد کانون های بیماری طیور صنعتی در این استان طی سال گذشته را 16 کانون و شمار تلفات رخ داده در آن ها را 65 هزار و 977 قطعه اعلام کرد.
وی همچنین تصریح کرد: آمار واکسیناسیون طیور صنعتی استان در سال 94 به 15 میلیون و 600 هزار نوبت سر رسید که توسط بخش خصوصی انجام شد. وی ادامه داد: با اجرای طرح واکسیناسیون رایگان طیور بومی استان علیه بیماری نیوکاسل هم 37 هزار و 267 قطعه طیور با همکاری اکیپ های بخش دولتی و خصوصی علیه این بیماری واکسینه شدند.
وی خاطرنشان کرد: در استان خراسان شمالی 90 مزرعه پرورش مرغ گوشتی دایر است.
 
نظرات شما
  •  

    کارشناس GIS طیور استان همجوار گفت : ۹۵/۰۱/۱۷

    در سال گذشته بعلت کاهش شدید قیمت مرغ ، حدود 44% مرغداریها فعال بوده و این یعنی کاهش تعداد میزبان بالقوه ایکه مستعد بیماری هستند.
    یعنی این "بازار" بوده که تعداد درگیری بیماری را کاهش داده نه اقدامات اداره کل دامپزشکی استان.
    مثلا در متن فوق ذکر شده که تعداد 16 کانون بیماری در استان ثبت شده ، بفرمایید که چه اقدامی انجام دادید آیا معدوم سازی که وظیفه ذاتی شماست ، انجام شده است؟

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com