کاهش 50 درصدی توزیع شیر در مدارس

کاهش 50 درصدی توزیع شیر در مدارس

معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی از کاهش 50 درصدی توزیع شیر در مدارس استان خبر داد.
قاسمعلی خدابنده، در خصوص توزیع شیر در مدارس استان، اظهار کرد: در سال تحصیلی جاری به طور میانگین 32 نوبت شیر با اعتباری بیش از 18 میلیارد تومان در مدارس استان توزیع شده است. در سال تحصیلی گذشته به طور میانگین 62 نوبت شیر با اعتباری بیش از 30 میلیارد تومان در مدارس استان توزیع شده بود، از نظر تعداد نوبت توزیع شیر در سال تحصیلی جاری کاهش 50 درصدی داشته‌ایم.
معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت اداره‌کل آموزش و پرورش استان علت کاهش توزیع شیر در مدارس استان را تامین نشدن اعتبار دانست و تصریح کرد: با این وجود بازهم از نظر تعداد نوبت توزیع شیر در مدارس نسبت به میانگین کشوری که 26 نوبت است، بالاتر هستیم.
خدابنده در خصوص کیفیت شیر توزیع شده در مدارس استان، خاطرنشان کرد: تقریبا با بهترین کارخانه‌های تولید شیر و فرآورده‌های لبنی استان قرارداد منعقد شده و بیش از 100 مرحله بازدید از کارخانه‌ها و نمونه‌برداری انجام داده‌ایم، دانشگاه علوم پزشکی نمونه‌ها را آنالیز و تایید کرده که آن‌ها جزء بهترین شیرها و فرآورده‌های لبنی تولید شده در استان هستند.

وی افزود: با توجه به اینکه مصرف شیر و فرآورده‌های لبنی در کشور اندکی کاهش یافته است همچنین دانش‌آموزان در سن رشد هستند و برای رشد به مصرف روزانه شیر نیاز دارند درخواست داریم بودجه قابل قبولی به توزیع شیر در مدارس اختصاص یابد.
معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت اداره‌کل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه بخشی از اعتبار توزیع شیر در مدارس از جانب سازمان هدفمندی یارانه‌ها تامین می‌شود، عنوان کرد: از این سازمان هم تقاضا داریم که اعتبارات را افزایش دهد.
 
کلمات کلیدی شیر مدارس
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com