کاهش 5 درصدی قیمت ذرت

کاهش 5 درصدی قیمت ذرت
عضو اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: هم اکنون هر کیلو ذرت با کاهش ۵ درصدی به نرخ یک‌هزار و ۲۰۰ تومان به مرغداران عرضه می‌شود.
عظیم حجت عضو اتحادیه مرغداران گوشتی، درباره آخرین وضعیت نرخ مرغ در بازار اظهار کرد: هم اکنون نرخ هر کیلو مرغ زنده در مرغداری 4 هزار و 800 و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ها از 6 هزار و 500 تا 6 هزار و 700 تومان در نوسان است که با قیمت واقعی خود 2 هزار و 500 تومان اختلاف دارد.
وی با اشاره به اینکه خرید مرغ توسط شرکت پشتیبانی امور دام تأثیری بر روند بازار نداشته است، افزود: نرخ خرید مرغ توسط پشتیبانی امور دام مورد تأیید وزارت جهاد کشاورزی نیست، به همین دلیل این امر بر تعادل بازار و کاهش زیان مرغداران تأثیر چندانی نداشته است.
به گفته حجت نرخ واقعی هر کیلو مرغ در خرده فروشی با احتساب نوسان هزینه های تولید 9 هزار و 500 تومان است.
این مقام مسئول ادامه داد: اگرچه وزارت جهادکشاورزی نرخ کارشناسی هر کیلو مرغ برای مصرف کننده را 9 هزار و 500 تومان اعلام کرده است، اما پشتیبانی امور دام نمی تواند از وزارت جهاد تبعیتی داشته باشد چرا که ستاد تنظیم بازار، نرخ مصوب مرغ را اعلام می کند و انتظار می رود  بازنگری در قیمت ها انجام دهد.
عضو اتحادیه مرغداران گوشتی درباره آخرین وضعیت نهاده های دامی بیان کرد: علی رغم کاهش قیمت مرغ در بازار، نرخ نهاده های دامی با نوساناتی روبه رو بود که خوشبختانه با ورود پشتیبانی امور دام،کمبود نهاده در بازار مدیریت شد.
وی از کاهش 5 درصدی قیمت ذرت در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون هر کیلو ذرت با نرخ یک هزار و 200 و کنجاله سویا 2 هزار و 600 تومان به مرغداران توزیع می شود که با استمرار توزیع احتمال کاهش نرخ کنجاله سویا در بازار وجود دارد.
حجت در پایان با اشاره به ضرورت مدیریت عرضه و تقاضا در بازار تصریح کرد: برای حفظ روند منطقی تولید، قیمت تمام شده در فروش مرغ باید لحاظ شود و در غیر این صورت امکان ادامه تولید برای مرغداران وجود ندارد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com