کاهش 41 درصدی توزیع نهاده های دامی در همدان

کاهش 41 درصدی توزیع نهاده های دامی در همدان
مدیرکل پشتیبانی امور دام همدان گفت: امسال توزیع نهاده های دامی در این استان 41 درصد کاهش یافته است.
ماشاا... محمدی افزود: سال گذشته 29 هزار و 103 تن نهاده های دامی در این استان توزیع شده که این میزان امسال به 17 هزار و 198 تن کاهش یافته است.
وی ادامه داد:در سال جاری هشت هزار و 174 تن جو، شش هزار و 907 تن ذرت و دو هزار و 115 تن کنجاله سویا در بین دامداران، مرغداران و کارخانه های خوراک دام استان توزیع شده است.
وی اضافه کرد: 31 هزار و 136 تن نهاده های دامی نیز به استان های مختلف صادر شده است.
وی در خصوص علل کاهش میزان توزیع نهاده های دامی استان توضیح داد:باتوجه به اینکه امسال در توزیع نهاده های دامی بخش خصوصی فعال تر عمل کرد و قیمت ها در بازار و شرکت پشتیبانی امور دام به هم نزدیک بودند لذا میزان توزیع نهاده ها در استان کاهش یافت و تولیدکنندگان می توانند به راحتی نهاده های مورد نیاز را از بخش خصوصی تهیه کنند.
محمدی اظهار داشت: پیش از این قیمت نهاده های موجود در بازار از قیمت ارایه شده در پشتیبانی امور دام بیشتر بود و تولیدکنندگان بعد از طی مراحل اداری نهاده های موردنیاز خود را با قیمت پایین تر از واحد پشتیبانی امور دام تهیه می کردند.
وی ادامه داد: پشتیبانی امور دام در مواقعی که نوسان های قیمت در بازار زیاد باشد و قیمت نهاده ها نیز افزایش یابد وارد عمل شده و نهاده های دامی موردنیاز تولیدکنندگان را تامین می کند.
مدیر کل پشتیبانی امور دام همدان در ادامه از ذخیره سازی 68 هزار و 817 تن نهاده های دامی در استان خبر داد و گفت: این میزان سال گذشته 48 هزار و 536 تن بوده و این آمار گویای رشد 41 درصدی ذخیره سازی نهاده های دامی در همدان است.
این اداره کل با داشتن دو واحد سردخانه ملکی در شهرستان های همدان و نهاوند توان ذخیره سازی شش هزار تن محصول در بخش زیر صفر و بالای صفر را دارد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com