کارشکنی بانک مرکزی در تامین اعتبار نهاده‌های طیور

کارشکنی بانک مرکزی در تامین اعتبار نهاده‌های طیور
پیش نویس قانون مبارزه با آلودگی هوا در صحن مطرح و مفاد آن یکی یکی بررسی می‌شود و در این زمینه از مسوولین وزارت جهاد کشاورزی، بهداشت و سازمان جنگل‌ها و محیط زیست دعوت شده و مباحث بصورت کارشناسی مورد مطالعه قرار می‌گیرد.
بانک مرکزی مکلف شده بود اعتبار لازم جهت خرید نهاده دام و طیور را تهیه و میزان 2 میلیارد دلار در اختیار بخش خصوصی قرار دهد، اما متاسفانه تاکنون این امر محقق نشده است.
عباس پاپی‌زاده سخنگوی کمیسیون کشاورزی و نماینده مردم دزفول در مجلس، در خصوص آخرین اخبار و برنامه‌های کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: روز گذشته (یک‌شنبه)صفدر حسینی رئیس صندوق توسعه ملی با حضور در جلسه کمیسیون در خصوص نحوه تعامل و میزان اعتبار و سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در بخش کشاورزی گزارشاتی را به نمایندگان ارایه کرد.
وی در ادامه به بحث تامین نهاده‌های دام و طیور و مشکلات این بخش اشاره و اظهار داشت: طی جلسات گذشته کمیسیون با مسوولین بانک مرکزی و وزارت‌خانه‌های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن‌وتجارت، بانک مرکزی مکلف شد اعتبار لازم جهت خرید نهاده دام و طیور را تهیه و میزان 2 میلیارد دلار در اختیار بخش خصوصی قرار دهد اما متاسفانه تاکنون این امر محقق نشده است.
پاپی زاده افزود: با توجه به اینکه بحث نهاده‌های دام و طیور ارتباط مستقیم با امنیت غذایی مردم دارد مجلس علاوه بر بحث نظارتی این مسئله را بطور جداگانه پیگیری می‌کند.
وی همچنین به بحث قانون مبارزه با آلودگی هوا و الزام دولت در حمایت از استان‌هایی که در معرض خطر ریزگردها قرار دارند اشاره و خاطرنشان کرد: پیش نویس قانون مبارزه با آلودگی هوا در صحن مطرح و مفاد آن یکی یکی بررسی می‌شود و در این زمینه از مسوولین وزارت جهاد کشاورزی، بهداشت و سازمان جنگل‌ها و محیط زیست دعوت شده و مباحث بصورت کارشناسی مورد مطالعه قرار می‌گیرد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com