کارخانجات خوراک دام و طیور، بسترساز امنیت غذایی هستند

کارخانجات خوراک دام و طیور، بسترساز امنیت غذایی هستند

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: کارخانجات خوراک دام و طیور، بسترساز امنیت غذایی هستند.
محسن دستور در مراسم افتتاح کارخانه خوراک دام و طیور نیشابور، افزایش کیفیت محصولات و فرآوده‌های خام دامی را در بازارهای جهانی از جمله نیازها و اولویت‌های صادراتی دانست.
وی اظهار داشت: کارخانجات خوراک دام و طیور استان در این زمینه و با رعایت اصول GMP و دستورالعمل‌های دامپزشکی می‌توانند نقشی تاثیرگذار را در تغذیه سالم دام و طیور داشته و در نتیجه سبب شوند تا محصولات استحصالی از این دام‌ها نیز با کیفیتی مطابق استانداردهای جهانی در بازارهای مصرف عرضه شود.
وی عرضه مرغ بدون آنتی‌بیوتیک را برای نخستین بار در استان و در دو ماه گذشته از جمله وقایع مهم در حوزه امنیت غذایی جامعه دانست و افزود: این اقدام، گامی مهم در حذف باقیمانده‌های دارویی، سموم و آنتی‌بیوتیک‌ها و ... است و باید به سمتی پیش رویم که فرایند حذف باقیمانده‌ها، از مواد اولیه خوراک دام و محصولات آنها آغاز شود.
دستور افزود: براساس قانون، دامپزشکی متولی نظارت بهداشتی بر تمام مراحل تولید، واردات، صادرات و توزیع فرآورده‌های خام دامی و نهاده‌های مرتبط است و روزانه به طور متوسط حدود 25 واگن دان و نهاده‌های دامی از آسیای میانه و از طریق قرنطینه دامپزشکی سرخس وارد استان می‌شود.
در این مراسم، مدیر‌کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی نیز، مصرف خوراک دام را در واحدهای پرورش دام و طیور استان بیش از 6 میلیون تن در سال دانست.
علی مزاری گفت: در حال حاضر نیز استان به 5/2 میلیون تن خوراک دام فشرده در سال نیاز دارد که فقط بین 500 تا 600 هزار تن این رقم در استان تولید می‌شود.
وی تصریح کرد: امیدوارم که در راستای اجرای صحیح اصل 44 و فرمایشات مقام معظم رهبری، زمینه حضور هرچه بهتر بخش خصوصی در این بخش فراهم و از تصدیگری بخش دولتی در این راستا کاسته شود.
کارخانه خوراک دام فراست نیشابور در زمینی به مساحت 4 هزار مترمربع و با زیربنای 2هزار و200 متر دارای بخش‌های انبار، سیلو، اداری و ... است که توانسته است زمینه اشتغال مستقیم و غیرمستقیم 150 نفر را فراهم کند.
 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com