چهار میلیون قطعه جوجه ریزی تحت نظر دامپزشکی انزلی انجام شد

چهار میلیون قطعه جوجه ریزی تحت نظر دامپزشکی انزلی انجام شد
رییس شبکه دامپزشکی انزلی از چهار میلیون و یکصد هزار قطعه جوجه ریزی نظارتی در سطح 38 واحد مرغداری فعال و دارای مجوز بهداشتی این شهرستان از هفته دولت سال گذشته تا امسال خبر داد.
دکتر علی رسولی اظهار کرد : علاوه بر فعالیت یاد شده طی این مدت 16 هزار و 262 نوبت سر واکسیناسیون دام علیه بیماریهایی از قبیل آبله گاوی ، تب برفکی ، تب مالت توسط کارشناسان این شبکه صورت گرفت.
وی انجام بیش از دو هزار مورد تست های تشخیصی بیماریهای دامی جهت تشخیص بیماریهایی نظیر سل و تب مالت و مشمشه ، سمپاشی 21 هزار و 480 متر مربع جایگاه نگهداری دام جهت مبارزه با انگلهای دامی موجود در محیط پرورش دام ، سمپاشی یکهزار و 441 راس دام برای مبارزه با بیماریهای انگلی خارجی بدن دام و از بین بردن حشرات ناقل بیماریهای دامی را از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط شبکه دامپزشکی انزلی در یک سال اخیر عنوان کرد.
وی افزود: صدور بیش از هفت هزار مورد گواهی حمل برای انواع دام از قبیل مرغ زنده و ماهی و دام به داخل و خارج استان ،انجام بیش از دو هزار و 800 مورد بازدید از مراکز عرضه فرآورده خام دامی از قبیل قصابیها و مرغ فروشی ها و کارخانجات صنایع غذایی ، ضبط و معدوم سازی بیش از 26 هزار و 900 کیلوگرم انواع فرآورده خام دامی (شامل هشت هزار کیلو گرم کله پاچه و مغز گوسفندی ، یکهزار و 600 کیلوگرم ماهی، دو هزار و 900کیلو گرم گوشت و مرغ فاسد و تاریخ مصرف گذشته و معرفی بیش از 19 نفر متخلف به مراجع قضایی از دیگر اقدامات انجام شده توسط این شبکه است.
رییس شبکه دامپزشکی انزلی با اشاره به واردات نهاده های خوراک دام این شهرستان یادآور شد: در این مدت بر واردات بیش از 120 هزار تن انواع جو ، گندم و ارزن دامی نیز نظارت صورت گرفت.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com