چه فاکتورهایی در تعیین قیمت دستگاه جوجه کشی تاثیر گذار است ؟

چه فاکتورهایی در تعیین قیمت دستگاه جوجه کشی تاثیر گذار است ؟
دستگاه یا ماشین جوجه کشی ابزاری به منظور شبیه سازی عمل مرغ مادر در خارج کردن جوجه از تخم می باشد. این نوع تخم که از آن با نام تخم نطفه دار یاد میشود در اثر جفتگیری پرنده ماده با نر حاصل میشود . پرنده ماده بر اساس غریضه ی طبیعی که دارد بر روی تخم نشسته ، آن را میچرخواند و بر اساس گرما و رطوبتی که به تخم میدهد سبب خارج شدن جوجه از تخم میشود.

اما اگر نیاز به جوجه اوری بالایی داشته باشید نیازمند خرید دستگاه جوجه کشی خواهید بود. نکته مهم در انتخاب دستگاه جوجه کشی توجه به فاکتور های مهمی می باشد که تاثیر بسیاری در راندمان دستگاه داشته و جوجه کشی موفقی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

مهمترین فاکتور های انتخاب دستگاه جوجه کشی :
برند مناسب :

انتخاب برند در مرحله ی اول انتخاب دستگاه جوجه کشی قرار دارد. باتوجه به قیمت بالای دستگاه های جوجه کشی خارجی ، انتخاب های کاربران محدود به نمونه های داخلی میشود که در این بین چند برند شناخته شده وجود دارد که کاربر میتواند نسبت به خرید انتها اقدام نمیاد.در این بین خرید دستگاه جوجه کشی اسکندری در سالهای اخیر افزایش بسیاری داشته است که می تواند به دلیل افزایش شناخت از این برند و همینطور افزایش کیفیت تولیدات آنها مربوط باشد.
- دستگاه جوجه کشی خانگی یا صنعتی :
اولین فاکتور انتخاب دستگاه جوجه کشی با توجه به ظرفیت و نیاز کاربر می باشد. دستگاه های صنعتی و نیمه صنعتی دارای ظرفیتی بیشتر از 100 تخم نطفه دار می باشند و از این رو برای افرادی مناسب می باشند که تعداد جوجه ی بالایی نیاز داشته و امکانات لازم برای پرورش این طیور را داشته باشند.
دستگاه های صنعتی غالبا دارای تنظیمات حرفه ای بوده و امکانات حرفه ای را به کاربران ارائه میدهند.
در مقابل دستگاه های جوجه کشی خانگی دارای امکانات مناسبتری برای کاربران خانگی می باشند که امکان استفاده راحت را برای کاربران آماتور فراهم میکنند.
دستگاه جوجه کشی ایرانی یا خارجی :
یکی دیگر از مواردی که برای بسیاری از کاربران سوال می باشد ، انتخاب دستگاه ایرانی یا خارجی می باشد. همانطور که اشاره شد با توجه به اینکه قیمت دستگاه جوجه کشی خارجی وابسطه به قیمت ارز می باشد ، نوسان زیادی در سال های اخیر داشته است و از این رو خرید این دستگاه ها برای کاربران داخلی دشوارتر از پیش شده است.
از سویی دیگر برخی از تولید کنندگان دستگاه های جوجه کشی داخلی همچون گروه صنعتی اسکندری در سال های اخیر با توجه به بازخوردهای کاربران خود و توجه ویژه ی مدیران این گروه صنعتی به واردات تکنولوژی تولید قطعات باکیفیت تر ، اقدام به ارائه ی دستگاههایی بسیار باکیفیت کرده اند که میتوانند رقبای بسیار قدرتمندی برای دستگاه های خارجی باشند.

امکانات و تکنولوژی های دستگاه :
از دیگر موارد بسیار مهم ، که به نوعی تخصصی نیز می باشد بررسی تکنولوژی ها و ویژگی های خاص دستگاه جوجه کشی توسط خریدار است. از قطعات بسیار مهم دستگاه های جوجه کشی می توان به سنسور دستگاه ، موتور دستگاه ، شانه ها ، سیستم چرخش تخم ، بدنه و ... اشاره کرد که در زمان خرید باید به صورت کامل مورد بررسی قرار گیرد .
چرخش تخم نطفه دار از مواردی می باشد که کمتر مورد توجه قرار میگیرد در حالی که تاثیر بسیاری در راندمان دستگاه جوجه کشی دارد . در دستگاه های بسیار پیشرفته ی امروزی همچون  دستگاه جوجه کشی آرکام ، از سیستم چرخش تخم 360 درجه در دستگاه های جوجه کشی خانگی استفاده شده است که جدیدترین سیستم ارائه شده در دستگاه های جوجه کشی می باشد.
این روش به نوعی دقیقترین شبیه سازی جوجه کشی می باشد که در آن تخم نطفه دار توسط دستگاه به آرامی به میزان 360 درجه ، یک دور کامل میزند . در این صورت راندمان جوجه کشی به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت. این تکنولوژی بیشتر در دستگاه های جوجه کشی خانگی مورد استفاده قرار میگیرد.
از دیگر موارد بسیار مهم میتوان به سنسور جوجه کشی اشاره کرد . سنسور دما و رطوبت داخل دستگاه را به کنترلر گزارش می کند تا تغییرات لازم توسط کنترلر برای کل سیستم اعمال شود. توجه به کیفیت سنسور مستقیما در کارکرد دستگاه تاثیر دارد. از این رو استفاده از سنسورهای مدرن که درصد خطای کمتری دارند در عملکرد کلی دستگاه بسیار موثر می باشد.

قیمت دستگاه :
قیمت همواره از فاکتورهای اصلی خرید برای ما می باشد . توجه داشته باشید که در صورتی که قیمت دستگاه با تکنولوژی های مورد استفاده در آن همخوانی داشته باشد ، خرید آن بصرفه می باشد . برای مثال خرید یک دستگاه جوجه کشی ارزان که قابلیت های خاصی ندارد و حتی اتوماتیک نیز نیست ، از نظر فنی کاری نادرست است چرا که قیمت این دستگاه به دلیل عدم بهره مندی آن از سیستم های جوجه کشی اتوماتیک می باشد و از این رو فرقی با دستگاه های جوجه کشی دست ساز ندارد .
 در خرید چنین دستگاه هایی توجه لازم را داشته باشید چرا که بسیاری از افراد هدفشان از خرید دستگاه جوجه کشی ، استفاده ی چندین باره از آن می باشد و علاقه ای به خرید دستگاه یکبار مصرف ندارند .
هدف از جوجه کشی :
هدف شما از جوجه کشی تاثیر بسیاری در انتخاب دستگاه دارد. اگر هدف شما جوجه کشی از طیور عمومی همچون مرغ ، بلدرچین و اردک و ... باشه ، استفاده از دستگاه جوجه کشی صنعتی که دارای ظرفیت بالایی باشد برای شما مناسب تر است. در حالی که اگر هدف شما پرورش و جوجه کشی از طیور زینتی گرانقیمتی همچون طوطی ها باشد ، نیاز به یک دستگاه جوجه کشی خانگی حرفه ای خواهید داشت تا دقت کافی در جوجه کشی از تخم این طیور را داشته باشد.

نتیجه گیری :

خرید دستگاه جوجه کشی همانطور که اشاره شد نیازمند بررسی المان های بسیاری می باشد. علاوه بر موارد گفته شده ، گارانتی دستگاه ، خدمات پس از فروش مناسب ، در دسترس بودن قطعات دستگاه ، نوع سیستم رطوبت و تهویه دستگاه و ... نیز از اهمیت بالایی برخوردار می باشند که کاربر باید با توجه به نیاز و هدف خود انتخاب مناسب را ببین موارد بیان شده انجام دهد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com