چشم اندازی مثبت برای صنعت مرغداری جهان

چشم اندازی مثبت برای صنعت مرغداری جهان
طبق آخرین گزارشات ، بازار مرغداری جهان پس از گذراندن یک سال سخت که منجر به پایین آمدن بهای مرغ و طیور شد، به ثبات و تعادل دست خواهد یافت.
به دنبال شیوع ویرانگرانۀ انفولانزای مرغی وخیم امریکا در سال جاری، در گزارش فصل چهارم مرغداری از گزارشات فصلی Rabobank که در 2 دسامبر (11 آذر) منتشر شد، چشم انداز این صنعت برای سال 2016 میلادی "مثبت" تلقی شد.
ضمن آنکه قیمت های رقابتی گوشت قرمز نسبتاً بالا خواهد بود ، انتظار می رود که بهای خوراک پایین باشد. بنابراین صنعت مرغداری همچنان از این قیمت بالای تولیدات پروتئینی به نفع خود استفاده خواهد کرد ؛ چرا که قیمت بالای محصولات رقیب پروتئینی نظیر گوشت قرمز باعث خواهد شد که تقاضا برای محصولات مرغداری که قیمت مناسب تری دارند، افزایش یابد.
Nan-Dirk Mulder یکی از کارشناسان و تحلیلگران Rabobank در این زمینه گفت : اینکه صنعت مرغداری جهان تا چه اندازه قادر باشد که از این امتیازات به نفع خود استفاده ببرد، کاملاً به برقراری تعادل میان عرضه و تقاضا بستگی دارد. بسیاری از بازارهای جهانی پس از سپری کردن یک سال سخت و طولانی، در ماههای آخر سال 2015 میلادی اقدام به عرضۀ فراوان محصولات مرغداری نمودند که افت بهای گوشت مرغ را به دنبال داشت. در صورتیکه خواستار سوددهی این بازار هستیم، این مسأله می بایست در ماههای آتی حل شود. انفولانزای طیور همچنان زنگ خطری برای این صنعت محسوب می شود بنابراین، این صنعت نیازمند "سرمایه گذاری بیشتر در بخش امنیت زیستی و اصلاح الگو و ساختارهای تجارتی است." 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com