چرایی مشکلات صنعت مرغداری

چرایی مشکلات صنعت مرغداری
باتوجه به شروع کار دولت تدبیر و امید از وزیر محترم جهاد کشاورزی درخواست می‌شود نسبت به رفع مشکلات در صنعت مرغداری کشور که عمده‌ترین آن تهیه خوراک گران برای مرغداری‌ها ست که منجر به گران شدن مرغ و تخم مرغ می‌شود رفع مشکل کند.
مرغ و تخم مرغ بخش عظیمی‌از مواد پروتئینی مورد نیاز غذایی مردم را تامین می‌کند. با توجه به نیاز روزانه مصرفی خانوارها به مرغ و تخم مرغ، متاسفانه روز به روز شاهد گرانی و در بعضی از اوقات کمبود این دو ماده مورد نیاز مصرفی روزانه مردم هستیم. مشکل اصلی صنعت مرغداری وابستگی آن به مواد اولیه مورد نیاز خوراک دام به ویژه ذرت، کنجاله و سویاست.
به موجب تحقیقات و مطالعاتی که در مورد گرانی ذرت به عمل آمده است متاسفانه علل عمده آن کمبود کارخانه‌های ذرت خشک کنی داخل کشور است و بدون وجود کارخانه‌های ذرت خشک کنی تولید ذرت در حد نیاز جامعه تلف کردن سرمایه است زیرا خشک نشدن به موقع ذرت های تولید شده توسط کشاورزان عزیز به‌دلیل وجود چربی و رطوبت موجب فاسد شدن و از بین رفتن این محصول ارزشمند و استراتژیک می‌شود با توجه به بررسی‌های به عمل آمده در گذشته کارخانه‌های ذرت خشک کنی متعددی به علت دریافت مالیات‌های سنگین منجر به تعطیلی شده است و علت آن هم این است که قادر به پرداخت مالیات نبودند و اداره دارایی شهرستان‌ها برگ های مالیاتی برای کارخانه های مذکور را صادر می‌کنند که مستقیماً محصولات کشاورزان ذرت کار را دریافت می‌کنند این در حالی است که بر پایه ماده 81 قانون مالیات‌های مستقیم درآمد حاصل از تمامی‌فعالیت‌های کشاورزی دامداری و پرورش طیور و حتی نوقان‌داری از پرداخت مالیات معاف هستند، حال این سوال پیش    می‌آید که جایگاه کارخانه‌های تولید ذرت خشک در کجاست؟
این موضوع بسیار جالب توجه است که کارخانه‌های تولید خوراک برای مرغداری‌ها به هیچ وجه نمی‌توانند از ذرت‌های تر خوراک تولید کنند بنابراین باید ماده اولیه خود را از کارخانه‌هایی فراهم آورند که ذرت‌های تر را در حد استانداردهای تعیین شده خشک و بوجاری می‌کنند در حالی‌که به تولیدکنندگان ذرت برابر قانون مالیات تعلق نمی‌گیرد آیا منطقی است به کارخانه‌های ذرت خشک کنی که در ماده 132 مالیاتی  نیز حتی کوچک‌ترین اشاره‌ای به‌نام آنها نشده است، مالیات تعلق بگیرد؟
حال که قیمت و میزان عرضه ذرت تا حد زیادی در قیمت و عرضه مرغ و تخم مرغ تاثیر دارد و متاسفانه روز به روز شاهد افزایش بی رویه قیمت ذرت هستیم چرا کشورمان در این زمینه وارد کننده است؟
باتوجه به شروع کار دولت تدبیر و امید از وزیر محترم جهاد کشاورزی درخواست می‌شود نسبت به رفع مشکلات در صنعت مرغداری کشور که عمده‌ترین آن تهیه خوراک گران برای مرغداری‌ها ست که منجر به گران شدن مرغ و تخم مرغ می‌شود رفع مشکل کند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com