چاره‌ای جز واردات نداریم

چاره‌ای جز واردات نداریم

رییس سازمان بازرگانی تهران با اذعان به عرضه برخی از مواد پروتئینی وارداتی در نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا تصریح کرد که تنظیم بازار با واردات را مناسب کار نمی‌بیند عباس قبادی در گفت‌وگو با ایسنا، با تایید وجود مرغ‌های وارداتی در نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا در میادین میوه‌وتره‌بار عنوان کرد:‌ اصلا ما دنبال بحث واردات نیستیم و هیچ علاقه‌ای هم به آن نداریم و تنظیم بازار با واردات را هم مناسب کار نمی‌بینیم اما وقتی شما با کاهش تولید یا افزایش تقاضا مواجه می‌شوید، بی برو برگرد باید سراغ واردات بروید، چون چاره‌ای ندارید.
وی ادامه داد: ‌100 درصد این واردات موقت است و ما تنظیم بازار را در تثبیت تولید داخل می‌بینیم و زمانی بازار تنظیم می‌شود که تولید پایداری وجود داشته باشد.
قبادی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا در برنج و روغن نیز واردات خواهیم داشت؟‌ اظهار کرد:‌ نه. فقط در گوشت قرمز که با مقداری کاهش تولید مواجه هستیم، واردات خواهیم داشت. در ضمن ما هم وارد نمی‌کنیم، خود بخش خصوصی می‌بیند تقاضا افزایش پیدا کرده، می‌رود مجوز لازم را از دامپزشکی می‌گیرد و وارد می‌کند.
وی در مورد واردات مرغ و گوشت وارداتی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا قیمت‌های این محصولات وارداتی ارزان‌تر از تولید داخلی است؟‌ عنوان کرد: مرغ‌های وارداتی، منجمد هستند که ارزان‌تر هستند. گوشت گرم وارداتی هم که داشته‌ایم قطعا ارزان‌تر است. کار یک واردکننده زمانی انجام شدنی است که توجیه اقتصادی داشته باشد.
رییس سازمان بازرگانی تهران در پایان در پاسخ به این سوال که آیا با این واردات تولیدکننده داخلی متضرر نخواهد شد؟‌ متذکر شد: ‌باید مصرف‌کننده را هم در نظر گرفت.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com