پیش‌بینی 165 هزار تن تولید گوشت در سال جاری

پیش‌بینی 165 هزار تن تولید گوشت در سال جاری
رئیس جهادکشاورزی استان گلستان با اشاره به اینکه پیش‎بینی می‌شود در سال جاری 165 هزار تن گوشت در استان تولید شود گفت: فقدان کشتارگاه صنعتی مشکل اساسی استان در بخش تولید گوشت است.
سید نصیر سیدمحمدی در حاشیه سومین همایش کشوری بررسی چالش‎ها و فرصت‎های پیش روی صنعت دامپروری در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: استان گلستان به عنوان یکی از قطب‌های کشاورزی در بخش‌های زراعت، باغبانی و به ویژه دامی است.
وی ادامه داد: استان گلستان با وجود 4 میلیون واحد دامی و در حدود 870 واحد مرغداری فعال یکی از قطب‎های مهم تولید گوشت کشور است.
پیش‌بینی تولید 165 هزار تن گوشت در سال جاری
سیدمحمدی بیان کرد: در بخش طیور تولید سال گذشته در حدود 120 هزار تن بوده که پیش‌بینی می‎شود در سال جاری این میزان به 165 هزار تن برسد.
وی افزود: بر اساس مقایسه آماری میزان تولید در این بخش در 6 ماه ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 20 درصد افزایش داشته است.
رئیس جهادکشاورزی گلستان خاطرنشان کرد: در بخش گوشت قرمز بالغ بر 12 درصد افزایش تولید داشته‎ایم که توانستیم گوشت قرمز 30 هزار تنی را در استان تولید کنیم.
سیدمحمدی افزود: یکی از مشکلات استان عدم وجود کشتارگاه مناسب است که اگر این مشکل حل شود می‌توانیم شاهد توسعه دامداری در استان باشیم.
وی متذکر شد: در پیگیری‎های سال گذشته تا به امروز توانسته‎ایم تسهیلات مناسب برای احداث دو کشتارگاه صنعتی با ظرفیت 20 هزار تن برای استان دریافت کنیم و امیدواریم در روزهای آینده نخستین کشتارگاه به بهره‎برداری برسد.
سیدمحمدی گفت: در حال حاضر دام‎ها خارج از استان ذبح می‌شود و این یکی از مواردی است که مانع توسعه دامداری از استان است.
تولید 70 درصد گوشت و شیر کشور در دامپروری‎های روستایی
رئیس جهادکشاورزی استان گلستان تصریح کرد: استان گلستان یک ظرفیت دیگری به عنوان باقیمانده کاه ناشی از تولید گندم در استان دارد که حداقل به میزان یک میلیون و 100 هزار تن است که متاسفانه این میزان از استان خارج می‎شود.
سیدمحمدی تاکید کرد: غنی‎سازی این محصول و استفاده از آن برای خوراک دام از جمله برنامه‎های آینده در این بخش است.
وی افزود: تمرکز ما در جهادکشاورزی استان بیشتر بر روی اعطای تسهیلات بوده و این تنها حمایتی است که در بخش دام می‎توانیم انجام دهیم.
سیدمحمدی اعلام کرد: از 265 میلیارد تومان اعتبار تسهیلاتی که در بخش کشاورزی در سال‎های 1390 و 1391 به گلستان اختصاص یافته بالغ بر 75 درصد از این اعتبار در بخش دام و طیور و به‎خصوص دامپروری استفاده شده است.
وی اضافه کرد: این کمک‎ها موجب شده تا رتبه تولید مرغ استان بر اساس آمار وزارت جهادکشاورزی از رتبه 6 به سه ارتقا پیدا کند.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان تاکید کرد: یکی از برنامه‎ریزی‎های ما توسعه دامپروری‎های روستایی است.
سیدمحمدی در پایان ابراز داشت: بالغ بر 70 درصد تولید گوشت و شیر کشور را دامپروری‎های کوچک روستایی تامین می‎کنند که اگر این دامپروری‎ها را منوط به داشتن زمین کنیم، آن بخش وابستگی به علوفه هم برطرف خواهد شد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com