پیشگیری از پایین آمدن سطح کلسیم در بدن گاو

پیشگیری از پایین آمدن سطح کلسیم در بدن گاو
برخی از گاوها در زمان به دنیا آوردن گوساله ، قادر به حفظ سطح کلسیم استاندارد در خون نیستند . ارائۀ یک ترکیب مکمل خوراکی از کلسیم و فسفر دو هفته پیش از به دنیا آمدن گوساله ، از بروز چنین مشکلی پیشگیری می کند.
پایین آمدن سطح کلسیم خون به هنگام به دنیا آمدن گوساله از مهمترین نشانه های یک گله و در برخی موارد از مهمترین نشانه های بیماری های متابولیک در گلۀ گاو شیری است . به منظور پیشگیری از این عارضه ، معمولاً به دامداران دام شیری توصیه می شود که تعادل بین یون مثبت و یون منفی خوراکی در دام شیری حفظ شود. در این راستا معمولا دادن علوفه ای که حاوی پتاسیم بالاست و یا افزودن ترکیبات اسیدی کننده توصیه می گردد. معمولاً حفظ تعادل بین یون مثبت و منفی در گله های گاوی با مدیریت خوب ، مناسب است اما آمارها حاکیست که بیش از 25 و 47 درصد از گاوهای یک / چند بار زایمان کرده ، به هنگام زاد و ولد هنوز قادر به حفظ سطح نرمال کلسیم خون نیستند. 
افت سطح کلسیم خون می تواند باعث تب شیر گردد اما در اکثر دام ها به صورت علائم بالینی خود را نشان نمی دهد و بدین ترتیب ممکن است حتی تا دورۀ شیردهی به طول انجامد. بنابراین عدم بروز علائم بالینی می تواند آسیب و لطمات بیشتری به فارم وارد سازد چرا که تنها به آن دسته از دام هایی که علائمی از خود بروز می کنند رسیدگی می شود اما تعداد بیشتری مبتلا شده اند.
محصول X-Zelit که توسط Vilofoss تولید شده از افت کلسیم خون و عوارض منفی آن جلوگیری می کند . این محصول دو هفته قبل از به دنیا آمدن گوساله ، به گاوهایی که در دورۀ خشک به سر می برند و از آنها شیردوشی به عمل نمی آید داده می شود و تا حدود زیادی به حفظ سطح کلسیم خون و کاهش تب شیر کمک می کند .
این محصول در شرایط فارم تجاری ، توانسته تا 86 درصد از علائم تب برفکی را کاهش دهد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com