پیشنهاد قیمت ۱۱۱۰ تومانی گندم به دولت رفت

پیشنهاد قیمت ۱۱۱۰ تومانی گندم به دولت رفت
معاون امور مجلس وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه قیمت پیشنهادی وزارت جهاد برای گندم ۱۱۱۰ تومان است گفت: وزارت جهاد تمام تلاش خود را برای حل مشکل نهاده انجام خواهد داد.
خلیل آقایی در حاشیه نشست شرکت هماهنگی تشکیلات مرغداران ایران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه قیمت تضمینی محصولات کشاورزی به دولت ارائه شده گفت: قیمت در نظر گرفته شده برای گندم 1110 تومان است که در این تصمیم‌گیری قطعاً از بخش خصوصی با توجه به اینکه با این موضوع ارتباط دارد نیز مشاوره گرفته شده و در نهایت این قیمت برای گندم به دولت پیشنهاد شده است.
وی در مورد وضعیت تامین نهاده مرغداران بیان کرد: در حال حاضر مشکل اصلی در افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ کمبود نهاده است ولی در کل وزارت جهاد کشاورزی مصمم است که این مشکل را حل کند که البته بخشی از آن به مسائل داخلی و بخشی نیز به مسائل خارجی مربوط می‌شود. ولی تمام تلاش خود را می‌کنیم تا از این شرایط عبور کنیم.
معاون امور مجلس وزارت جهاد کشاورزی در مورد توزیع 200 هزار تن نهاده در بین تشکل‌های مرغداری برای توزیع بین واحدهای تولیدی ادامه داد: خبری در این مورد نگرفته‌ام ولی اگر این موضوع از سوی مسئولان وزارت جهاد مطرح شده قابل تایید است اما باید بگویم تلاش وزارت جهاد این است که مشکل نهاده‌ها را حل کنیم و این مسئله در آینده نزدیک رخ خواهد داد.
آقایی با بیان اینکه دولت فعلی یک ماه بیشتر نیست که روی کار آمده و بخشی از مسائل به قبل از این دولت مربوط می‌شود گفت: ما وارث مشکلات نهاده از دولت گذشته هستیم؛ در حال حاضر با توجه به شرایط موجود ما به دنبال دلیل اتفاقاتی که رخ داده نیستیم بلکه باید همه تلاش کنیم آن را حل کنیم .
وی در مورد اجرای طرح انتزاع گفت: وزارت جهاد مصمم به اجرای این طرح است و به زودی نیز فاز نخست آن اجرایی خواهد شد و فاز دوم آن نیز که مربوط به پس از تولید است در سال 93 اجرا خواهد شد.
معاون امور مجلس وزارت جهاد کشاورزی در مورد تامین ارز بخش کشاورزی بیان کرد: ما سعی می‌کنیم خدمات مربوط به بخش کشاورزی با ارز 1226 تومان انجام شود و این مسئله به نفع همه خواهد بود بنابراین با توجه به شرایط و مشکلات موجود سعی می‌کنیم از ارز مرجع استفاده کنیم.
وی در مورد اقدام فوری برای حل مشکل نهاده‌ها گفت: مهمترین و فوری‌تری کاری که باید در این زمینه انجام شود واردات نهاده است همچنین ترخیص نهاده‌هایی که در حال حاضر در گمرک وجود دارد نیز باید به سرعت انجام شود. همچنین در مورد خودکفایی برای نهاده نیز باید بگویم این مسئله اقدامی نیست که بتوان به سرعت انجام داد و نیاز به  زمان دارد ولی با توجه به توان و ظرفیتی که داریم سعی می‌کنیم تولید نهاده را بالا ببریم و به سمت خودکفایی حرکت کنیم.

 
نظرات شما
  •  

    ناشناس گفت : ۹۲/۰۶/۱۹

    قیمت خرید تضمینی ذرت خیلی پایین تر از گندم می باشد با رفع این مشکل می توان کمی از مشکلات ذرت کاران را حل نمود.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com