پیشرفت صنعت پرورش بلدرچین در اصفهان

پیشرفت صنعت پرورش بلدرچین در اصفهان
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی استان اصفهان گفت: صنعت نوپای پرورش بلدرچین در استان اصفهان مشابه کل کشور به شدت مورد توجه قرار گرفته و در حال پیشرفت است.
عبدالرضا مرادی اظهار داشت: بدنبال راه‌اندازی و رشد صنعت بلدرچین در اصفهان، جلسه‌ای با حضور مسئولان مراکز بسته بندی مستقل، کشتارگاه و پرورش دهندگان مجاز بزرگ بلدرچین برگزار شد.
وی با بیان اینکه از این ماه طرح ساماندهی پرروش، کشتار و بسته بندی بلدرچین در اصفهان اجرایی می‌شود، ادامه داد: از اول بهمن ماه مراکز بسته‌بندی مستقل گوشت بلدرچین باید لاشه‌های خود را فقط از کشتارگاه یا واحدهای پرورشی که مجوز کشتار از اداره کل دامپزشکی استان اصفهان دارند و مورد تایید است، تهیه کنند.
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی استان اصفهان تصریح کرد: با اجرای طرح مزبور، حمل بلدرچین با مجوزهای رسمی صادر شده در سیستم یکپارچه قرنطینه صورت میگیرد و در محل کشتار مجاز نیز علاوه بر مسئول فنی - بهداشتی، ناظر ذبح شرعی نیز باید حضور داشته باشد.
وی گفت: کسانی که از اعمال این مصوبات خودداری کنند به عنوان متخلف به مراجع قضایی معرفی شده و برخورد قضایی صورت می‌گیرد.
مرادی با اشاره به اینکه صنعت نوپای پرورش بلدرچین در استان اصفهان مشابه کل کشور به شدت مورد توجه قرار گرفته و در حال پیشرفت است، اظهار داشت: لزوم ادامه راه این صنعت و پیشرفت، رعایت مسائل بهداشتی از مرحله پرورش تا زمان عرضه به بازار است بنابراین برای رسیدن به این هدف تصمیم به ساماندهی این صنعت گرفته شد.
وی افزود: در همین راستا جلسه‌ای بین اداره کل دامپزشکی استان اصفهان و پرورش دهندگان اصلی و شناخته شده و همچنین افرادی که علاقه مند به سرمایه‌گذاری در مراحل مختلف این صنعت هستند برگزار شد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com