پیش بینی تولید 920 هزار تن تخم مرغ در سال جاری

پیش بینی تولید 920 هزار تن تخم مرغ در سال جاری
در بازار توازن به نفع عرضه برقرار شده است تلاش این است که تولید کننده تداوم تولید داشته باشد تا از زیان دیدگی جلوگیری شود. باید تلاش کنیم که تولید کننده با افزایش راندمان تولید قیمت را کاهش دهد.
مدیر کل امور دام و طیورگفت: ۲۵هزار تن از این میزان تولید صادر شده است که با این روند ممکن است تا پایان سال این میزان صادرات به ۵۰ هزار تن برسد.
مدیر کل امور دام و طیور در حاشیه همایشی که به مناسبت روز جهانی تخم مرغ برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: اگر به دنبال کاهش قیمت تخم مرغ هستیم باید یارانه‌ای به آن تعلق گیرد تا قیمت کاهش یابد.
ترکاشوند تولید تخم مرغ در سال جاری را ۹۲۰ هزارتن پیش بینی کرد و افزود: با توجه به این حجم تولید در بازار با ۸۰ هزار تن عرضه روبرو هستیم.
وی کشورهای مقصد در صادرات تخم مرغ را عراق، ‌ترکمنستان و تاجیکستان اعلام کرد و گفت: رقیب اصلی صادرات تخم مرغ درمنطقه ترکیه است که با توجه به حمایت از تمامی بخشهای صادراتی در این کشور رقیب جدی ایران در صادرات تخم مرغ است.
ترکاشوند افزود: در تولید تخم مرغ بهره وری بالاست و تولید هزینه بر نیست باید رویکردمان را در رابطه با صادرات تغییر دهیم وباور کنیم که حمایت از صادرات به نفع کشور مردم وتولید است.
وی گفت: پیشنهاد یارانه ۵۰ میلیارد تومانی به ستاد تنظیم بازار در حال پیگیری است علاوه بر این شرایط تامین نهاده‌ها مناسب است، هزینه تمام شده و قیمت‌ها نیز متعادل است.
ترکاشوند افزود: در بازار توازن به نفع عرضه برقرار شده است تلاش این است که تولید کننده تداوم تولید داشته باشد تا از زیان دیدگی جلوگیری شود. باید تلاش کنیم که تولید کننده با افزایش راندمان تولید قیمت را کاهش دهد.
وی در آخر گفت: به فکر مازاد عرضه باشیم و برای این مازاد برنامه ریزی کنیم توسعه صادرات وکمک به آن از مهم‌ترین کارهایی است که در راستای حمایت از تولید می‌توان انجام داد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com