پیش بینی تولید 2 میلیون و 100 هزار تن گوشت مرغ در کشور

پیش بینی تولید 2 میلیون و 100 هزار تن گوشت مرغ در کشور
معاونت تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی پیش بینی کرد امسال بیش از دو میلیون و 100 هزار تن گوشت مرغ در کشور تولید شود.
ترکاشوند مدیر کل دفتر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم معاونت تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در جلسه ای که به منظور بررسی مسائل و مشکلات پرورش و تولید مرغ بومی برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به اینکه سالانه دو میلیون تن گوشت سفید مرغ در کشور تولید می شود، پیش بینی کرد در سال جاری بیش از دو میلیون و 100 هزار تن گوشت مرغ در کشور تولید شود.
وی با اشاره به تولید بیش از 900 هزار تن تخم مرغ در کشور، از صادرات 45 هزار تن گوشت مرغ و بیش از 37 هزار تن تخم به خارج از کشور در سال گذشته خبر داد و افزود: در سال قبل حدود 150 هزار تن مازاد تولید گوشت مرغ در کشور ذخیره سازی شد.
او با بیان اینکه باید مازاد تولید گوشت مرغ در سال جاری را به بازارهای منطقه هدایت کنیم، از هدف‌گذاری صادرات بیش از 100 هزار تن گوشت مازاد به بازارهای منطقه در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: یکی از برنامه های اساسی وزارت جهاد کشاورزی، اصلاح ساختار صنعت طیور کشور بوده تا یک تولید مناسب و رقابت پذیر و صادرات پایدار را داشته باشیم.
وی در پایان حفظ ذخایر ژنتیکی، عملیات اصلاح نژادی، تامین نیاز پروتئین جامعه بهره بردار و روستایی، افزایش درآمد زایی، ایجاد اشتغال و ... را از مهمترین اهداف توسعه و ترویج تولید و پرورش مرغ بومی عنوان داشت.
همچنین مهندس حسین نگهدار، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران طی سخنانی اظهار داشت: استان مازندران با داشتن 192 واحد پرورش مرغ مادر گوشتی، دو هزار و 86 واحد مرغ گوشتی، تولید 277 میلیون قطعه جوجه ی یک روزه و 208 هزار تن گوشت مرغ آماده ی طبخ به ارزش بیش از هفده هزار میلیارد ریال، 31درصد تولید جوجه ی یکروزه و یازده درصد گوشت مرغ کشور را به خود اختصاص داده و رتبه ی اول را از نظر کمی و کیفی در کشور دارد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com