پول نهاده ها را بازگرداندند

پول نهاده ها را بازگرداندند
یک تولید کننده واحد صنعتی مرغ تخم گذار در استان همدان گفت: شرکت نفت پارس پس از گذشت 40 روز، پول دریافتی بابت نهاده های طیور را به اتحادیه تعاونی مرغداران استان بازگردانده که این کار غیر اخلاقی و غیرقانونی است.
نادر بداغی روز چهارشنبه افزود: چندی پیش برای تامین 180 تن کنجاله سویا مصرفی واحدهای مرغداری تخمگذار مبلغی حدود 222 میلیون تومان را به حساب اتحادیه مرغداران استان همدان واریز و این تعاونی مبلغ مورد نظر را به حساب شرکت نفت پارس وارد کننده نهاده طیور واریز کردند.
وی اظهار کرد: این میزان نهاده سویا با قیمت 1230 تومان محاسبه شده بود که پس از چندی با تخصیص ارز مبادله ای اعلام شد تولیدکنندگان باید هر کیلوگرم کنجاله سویا را به مبلغ 1800 تومان خریداری کنند و مبلغی را بابت مابه التفاوت نرخ ارز به شرکت واردکننده بپردازند.
این تولیدکننده مرغ تخم گذار افزود: متاسفانه تولید کنندگان توان مالی پرداخت مابه التفاوت را نداشتند، چرا که به ازای دریافت 180 تن کنجاله سویا بایستی 126 میلیون تومان دیگر به حساب این شرکت واریز می شد.
وی گفت: پس از گذشت 40 روز مبلغ واریز شده، بدون محاسبه سود، به حساب اتحادیه تعاونی مرغداران استان همدان بازگردانده شده تا به دست تولید کنندگان برسد که انجام چنین اقداماتی از لحاظ قانونی و اخلاقی درست نیست، چرا که پول تولید کنندگان در حساب شرکت نفت پارس بلوکه شده بود.
وی گفت: این در حالیست که در همان زمان تولید کنندگان می توانستند هر کیلوگرم کنجاله سویا را به مبلغ 1400 تومان از بازار خریداری کنند، اما هم اکنون نرخ هر کیلوگرم سویا در بازار 1930 تومان است.
به گفته بداغی، شرکت نفت پارس وارد کننده نهاده های طیور است که زیر نظر شرکت پشتیبانی امور دام فعالیت دارد و قرار است با فروش نفت به هند نهاده مورد نیاز کشور را خریداری و وارد کند.
این تولیدکننده واحد تولیدی تخم مرغ استان همدان وضعیت تولیدکنندگان را در خصوص تامین نهاده مورد نیاز واحدهای تولیدی مناسبت ندانست و از مسئولان وزارت جهاد کشاورزی خواست تا نسبت به وضعیت تامین نهاده صنعت طیور تدابیری بیندیشند تا بیش از این تولیدکنندگان با مشکل مواجه نشوند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com