پنج واحد مرغداری در استان مرغ بدون آنتی بیوتیک تولید می کنند

پنج واحد مرغداری در استان مرغ بدون آنتی بیوتیک تولید می کنند
دکتر ناصر مرگان ازغدی افزود: گسترش تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک در مرغدارهای استان از اهداف و برنامه های در حال اجرا است چرا که مصرف سرخود و بی رویه آنتی بیوتیک ها در تولید مرغ و سایر فرآورده های خام دامی، سلامتی انسان را تهدید می کند.
وی گفت: مصرف آنتی بیوتیک ها در واحدهای پرورشی دام و طیور می بایست تحت نظارت دامپزشکان انجام شود.
وی اظهار داشت: در واحدهایی که مجوز تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک دارند، مصرف آنتی بیوتیک های مجاز در دام و طیور در صورت بروز بیماری و بنا به تجویز دامپزشک و با رعایت فاصله زمانی مناسب تا کشتار انجام می شود.
وی با بیان اینکه خراسان رضوی اولین استان در کشور می باشد که اقدام به تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک کرده است، افزود: اخذ مجوز بهداشتی برای تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک در این استان از سال 1388 صورت گرفت.
وی گفت: هم اکنون مراحل تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک در 11 استان کشور در حال انجام است و استان های گیلان و اصفهان موفق به تولید مرغ گوشتی بدون آنتی بیوتیک شده اند.
دکتر ازغدی با بیان اینکه براساس برنامه پنجم توسعه باید به دنبال تولید محصولات سالم تر در زمینه فراورده های خام دامی باشیم، افزود: تولید محصولات با کیفیت بهتر در بخش دام و طیور مورد انتظار مردم و بازارهای جهانی است.
وی اظهارداشت: مرغداران استان خراسان رضوی از تولید مرغ گوشتی بدون آنتی بیوتیک استقبال کرده اند و بررسی های انجام شده نیز نشان می دهد که امکان گسترش و توسعه پرورش و تولید مرغ گوشتی بدون مصرف آنتی بیوتیک در این استان وجود دارد.
ازغدی گفت: موفقیت طرح توسعه پرورش، تولید و مصرف مرغ بدون آنتی بیوتیک، مرهون تشریک مساعی مرغداران تولید کننده، شرکت های تجاری و توزیع کنندگان مرغ گوشتی و همچنین شهروندان خواهد بود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com