پشتیبانی امور دام به تعهد خود برای تحویل کنجاله سویا عمل نکرد

پشتیبانی امور دام به تعهد خود برای تحویل کنجاله سویا عمل نکرد
با گذشت 50 روز از خرید 55 هزار تن کنجاله سویا از پشتیبانی امور دام، تاکنون محموله این نهاده به دست مرغداران نرسیده است.
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران با اعلام این مطلب گفت: طی یک ماه و نیم گذشته، 55 هزار تن کنجاله سویا به قیمت حدود 50 میلیارد تومان از شرکت پشتیبانی امور دام خریداری و پول آن نیز به حساب آن واریز و حواله آن دریافت شد. ولی تاکنون این محموله به اتحادیه مرغداران تحویل داده نشده است.
حسین مقدم‌نیا افزود: در حال حاضر کنجاله سویا به قیمت یک‌هزار و 600 تومان توسط مرغدار خریداری شده و این نهاده نقش مهمی در رشد و تولید مرغ ایفا می‌کند و هیچ نهاده دیگری نمی‌تواند جایگزین این محصول در تولید و میزان رشد مرغ شود.
وی خاطرنشان کرد: هرچه سریع‌تر این نهاده باید در اختیار مرغداران قرار گیرد تا تولید هم با قیمت تمام‌شده مناسب به بازار عرضه شود.
مقدم‌نیا ادامه داد: قیمت افزایش مرغ در چند روز اخیر در نتیجه کمبود کل نهاده‌ها در بازار و متوقف شدن واردات نهاده‌ها به‌وجود آمده است که ناچاراً تولیدکنندگان برای حفظ تولید خود مجبور به خرید نهاده‌های جایگزینی و با قیمت بالا شدند و به همین خاطر سود هنگفتی نصیب سودجویان و دلالان شد.
مرغداران قیمت پنج‌هزار و 200 تومان را قبول نکردند
این مقام مسئول درباره قیمت اعلام‌شده مصوب از سوی شورای تنظیم بازار تصریح کرد: اتحادیه هیچ صورتجلسه‌ای را امضا نکرده و این قیمت‌ها (مرغ زنده سه هزار و 660 تومان و مرغ گرمی پنج هزار و 200 تومان) بدون تأمین و در نظر گرفتن هیچ نوع نهاده ارزان‌قیمت مشخص شده که در حال حاضر این قیمت برای تولیدکننده به صرفه نیست.
وی یادآور شدک روزانه پنج هزار تن مرغ تولید می‌شود که صنعت تولید مرغ نیاز به 15 هزار تن نهاده مصرفی دارد که چهار هزار تن آن فقط از طریق کنجاله سویا تأمین می‌شود که اگر این میزان نهاده به‌صورت ارزان‌قیمت در اختیار تولیدکننده قرار گیرد، مرغ با قیمت مناسب و متعادل در بازار عرضه می‌شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com