پس از 6 ماه: تنظیم بازار یک کار تخصصی است

پس از 6 ماه: تنظیم بازار یک کار تخصصی است

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی همچنان وظیفه تنظیم بازار گوشت را برعهده دارد.
در پی انتشار اخباری مبنی بر اینکه تنظیم بازار گوشت به وزارت بازرگانی واگذار می‌شود، دکتر صادق خلیلیان در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی و دامپروری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ با بیان اینکه انتقال تنظیم بازار گوشت به وزارت بازرگانی تنها یک پیشنهاد بوده است، کار وزارت جهاد کشاورزی را تنها یک کار تولیدی عنوان کرد و گفت: بهتر است وزارت بازرگانی وظایف مربوط به بازار و توزیع آن را برای کلیه کالاهای صنعتی و کشاورزی برعهده داشته باشد زیرا این کار یک کار تخصصی است و البته این وزارتخانه تاکنون نیز زحمات بسیاری برای تنظیم بازار متحمل شده است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه اعتبارات و امکانات باید متناسب با وظایف، بین وزارتخانه‌ها تقسیم شود، تصریح کرد: پیشنهاد می‌کنیم وزارت بازرگانی با امکاناتی که در اختیار دارد تمامی امور تنظیم بازار محصولات را براساس وظایف خود به انجام برساند.
وی با بیان اینکه چه امکاناتی برای تنظیم بازار به وزارت جهاد کشاورزی داده شده است؟ ادامه داد: برای اینکار هیچگونه اعتبارات ویژه‌یی در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار داده نشده است و ما با اعتبارات قبلی خود این کار را برعهده گرفته‌ایم و در نتیجه به اعتبارات بخش تولید وزارت جهاد کشاورزی فشار وارد آمده است.
خلیلیان در پایان اضافه کرد: وزارت جهاد کشاورزی کار تنظیم بازار گوشت را از طریق نظام ذخیره‌سازی گوشت در زمان مازاد تولید و ورود آن به بازار در زمان گوشت انجام می‌دهد

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com