پرورش دام، طیور و آبزیان مهمترین صنعت کشور پس از نفت است

پرورش دام، طیور و آبزیان مهمترین صنعت کشور پس از نفت است
رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه 110 هزار میلیارد تومان ارزش اقتصادی جمعیت دام، طیور، آبزیان و زنبور عسل و تولیدات آن در طول سال است، گفت: این صنعت با ظرفیت و پتانسیل بالایی که دارد مهمترین صنعت بعد از نفت است.
مهدی خلج در جلسه قرارگاه پدافند زیستی استان قم که شامگاه پنج‌شنبه با حضور رئیس سازمان پدافند غیرعامل، استاندار، شهردار و فرماندار قم در سالن امام رضا استانداری قم برگزار شد طی سخنانی اظهار کرد: مسؤلیت دامپزشکی بسیار ممتاز و ویژه است و در عرصه اقتصاد ملی، تجارت بین الملل، بهداشت عمومی و سلامت جامعه انسانی در همه کشور‌ها تأمین بهداشت دام از مؤلفه‌های اساسی است.
وی با بیان اینکه کشور ما به دلیل قرار گرفتن در موقعیت پرخطر تأمین بهداشت از اهمیت مضاعفی برخوردار است، افزود: ما با تقریبا 15 کشور مواجه هستیم که به غبر از ترکیه هیچ کدام ثبات لازم را برای برنامه ریزی خوب و طراحی برنامه جهت تأمین بهداشت دام را ندارند.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به بیماری‌های دام و این موضوع که فعالیت دامپزشکی در سطح جهان تا 25 درصد باعث افزایش تولیدات دامی می‌شود، گفت: به تعبیر کشور ما 110 هزار میلیارد تومان ارزش اقتصادی جمعیت دام، طیور، آبزیان و زنبور عسل و تولیدات آن در طول سال است.
خلج اظهار کرد: نقش دامپزشکی در اینجا روشن می‌شود و با محاسبه 25 درصد متوجه مقدار سرمایه‌ای که به دست می‌آید می‌شویم و علاوه بر این پتانسیل بالا و ظرفیت بالا در ساختار فیزیکی و تجهیزاتی که وجود دارد خواهیم فهمید که به این دلیل مهم‌ترین صنعت بعد از نفت، صنعت دام، طیور و آبزیان است.
ایران دارای رتبه 10 در تولید تخم مرغ و رتبه 6 در تولید گوشت مرغ است
وی بااشاره به اینکه رتبه 10 جهان از نظر تولید تخم مرغ و رتبه 6 در تولید گوشت مرغ را دارا هستیم، تصریح کرد: در آبزیان رشد خوبی داشته‌ایم و تلاش بر این است تا پرورش در قفس برای آبزیان افزایش یابد.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور عنوان کرد: سرمایه ملی ما در این عرصه زیاد است که این سرمایه از بعد اقتصادی تحت تهدید است و نیز یک گذرگاهی برای انتقال عوامل بیماری زا تلقی می‌شود.
وی ابراز داشت: دبیر سازمان جهانی بهداشت تأکید کرده است که اگر قرار است بهداشت جمعیت انسان را کنترل کنیم و جلوی بیماری را بگیریم راهی نداریم جز اینکه از دامپزشکی حمایت کنیم.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com