پرورش برترین‌ نژاد گوسفند جهان در اندیمشک آغاز شد

پرورش برترین‌ نژاد گوسفند جهان در اندیمشک آغاز شد
سرپرست جهاد کشاورزی اندیمشک گفت: با تلاش‌های صورت گرفته و با هدف رشد و گسترش محصولات دامی در شهرستان، پرورش یکی از برترین‌نژاد گوسفند جهان در اندیمشک آغاز شد.
 محمد جعفر آفرین اظهار داشت: با تلاش‌های صورت گرفته و با هدف رشد و گسترش محصولات دامی در شهرستان، پرورش یکی از برترین‌نژاد گوسفند جهان در اندیمشک آغاز شد.
وی افزود: این‌نژاد با نام رومانوف، یکی از بر‌ترین نژاد‌های گوسفند جهان است که برای اولین بار در شهرستان پرورش خواهد یافت‌.
سرپرست جهاد کشاورزی اندیمشک عنوان کرد: پرورش این‌نژاد بر‌تر گوسفند با تلقیح مصنوعی گوسفند‌نژاد رومانف با گوسفند بومی شهرستان به مدت یک سال انجام شده است.
وی گفت: برای پرورش تولید این‌نژاد جدید گوسفند در شهرستان بیش از 2 میلیارد و 100 میلیون ریال از منابع مالی و اعتبارات دولتی اختصاص یافته است.
آفرین بیان کرد: نژاد رومانف نسبت به‌نژاد بومی شهرستان دارای مزایایی از جمله کیفیت بالای پشم، کیفیت بالای گوشت، رشد مناسب و همچنین فاقد دنبه می‌باشد.
وی افزود: با اجرای این طرح در شهرستان و تولید این گوسفند،‌نژاد بومی گوسفند در منطقه، اصلاح شده و شاهدکیفیت و کمیت بالایی در تولید گوسفند و بره‌های پرواری و داشتی در شهرستان خواهیم بود.
سرپرست جهاد کشاورزی اندیمشک عنوان کرد: این طرح در دو منطقه بخش الوار گرمسیری و بخش مرکزی انجام پذیرفته ودر سال آینده این‌نژاد تحت پوشش ادامه طرح قرار خواهد گرفت.
وی افزود: این طرح در افزایش تولیدات محصولات دامی شهرستان بسیار موثر بوده و بهبود کمی و کیفی این تولیدات را در اندیمشک به دنبال خواهد داشت.
 
نظرات شما
  •  

    علی گفت : ۹۹/۰۸/۲۸

    صنعت رو به زوال ما داریم از این صنعت میریم شما میاین تازه

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com