پروبیوتیک های جدید در صنعت پرورش طیور

پروبیوتیک های جدید در صنعت پرورش طیور
محققان مالزیایی سه گونه جدید باکتری را شناسایی کرده اند که برای استفاده به عنوان پروبیوتیک در صنعت مرغداری پتانسیل خوبی دارند . در مجله علوم کشاورزی pertanika  تحقیقی منتشر شد که در آن به هر سه گونه باکتری متعلق به هر سه گونه Lactobacillus salivarius هستند و احتمالا قادر به زنده ماندن و تکثیر در دستگاه گوارش جوجه ها هستند. آن ها تحمل خوبی در مقابل اسیدهای صفراوی و آنزیم های پانکراس و همچنین توانایی قوی در چسبندگی به دیواره روده از خود نشان دادند . 
بیشتر از پنجاه سال است که آنتی بیوتیک ها برای جلوگیری و یا کنترل بیماری های طیور و افزایش رشد و بهره وری خوراک استفاده می شود . 
افزایش نگرانی در مورد مقاومت باکتریایی و ممنوعیت استفاده از آنتی بیوتیک در اروپا و آمریکا ، تمایل برای یافتن راه حل هایی جهت جایگزینی آنتی بیوتیک ها در صنعت پرورش طیور را افزایش داد . مکملهای غذایی میکروبی زنده  اثرات مفید بر روی حیوان میزبان دارند و مهمترین آنها بهبود بخشیدن بالانس روده ای می باشد . با این حال بسیاری ار محصولات بالقوه پروبیوتیک بدون مطالعه به بازار عرضه شده و این امر باعث ظهور مشکلات در این زمینه شده است .  
سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد و سازمان بهداشت جهانی برای ارزیابی پروبیوتیک ها در مواد غذایی در سال 2001 قانونی تصویب کرد که به موجب آن هرگونه پروبیوتیک مصرفی باید به درستی شناسایی شده و ایمنی و اثر بخشی آن نیز مورد آزمایش قرار گرفته باشد . 
باکتری  Lactobacillus با سابقه طولانی در صنعت مواد غذایی بی خطر شناخته شده است . آنها معمولا در محیط زیست و همچنین به عنوان فلور طبیعی در دستگاه گوارش حیوانات یافت می شوند . 
در مطالعه ای که Y.W و همکارانش در دانشگاه پوتوا مالزی و دانشگاه Teknologi MARA برای انتخاب پروبیوتیک بالقوه انجام دادند، گونه ای از Lactobacillus از روده مرغ بررسی شد . 
سه نوع از  Lactobacillus salivarius بر روی 42 گونه جدا شده آزمایش شد . با توجه به این امر که استرس دارای تاثیرات زیان آور زیادی روی سیستم ایمنی روده می باشد ، این گونه دارای مقاومت بالا در مواجه با استرس و چسبندگی به سلول های اپیتیال روده است . 
در آخر ، نویسندگان این تحقیق مطالعات بیشتر بر روی اثر بخشی این گونه در حیوانات میزبان را توصیه کردند. 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com