پرداخت یارانه نارضایتی مرغداران را در برخواهد داشت

پرداخت یارانه نارضایتی مرغداران را در برخواهد داشت

سخنگوی وزارت جهاد کشاورزی گفت: با حضور تمام اتحادیه های تولیدکننده مرغ در طرح ساماندهی تولید مرغ، قیمت ها یکپارچه و مصوب می شود.
انصاری فرد، سخنگو و مدیر کل روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران "ایسکانیوز"، گفت: چندگانگی نرخ گوشت مرغ در بازار آزاد، قدرت خرید را برای عموم و خصوصا قشر آسیب پذیر تنگ کرده است.
وی در ادامه افزود: پرداخت یارانه از سوی دولت به مرغداران در نهایت نارضایتی آنان را به همراه دارد.
سخنگوی وزارت جهاد کشاورزی در خصوص نوسانات قیمت گوشت مرغ ادامه داد: با وجود نوسانات قیمت در کشور، دولت و وزارتخانه های ذیربط ملزم به تجدید نظر در خصوص قیمت های مصوب ارائه شده و همچنین پرداخت یارانه به مرغداران و سایر محصولات هستند.
وی اظهار داشت: سال گذشته با وجود نرخ خرید ذرت هر کیلو 260 تومان و سویای مخصوص خوراک مرغ هر کیلو 340 تومان بوده است. این در حالی است که امسال با افزایش چند درصدی این محصول مواجه هستیم، ذرت در حال حاضر هر کیلو 330 تومان و سویا هر کیلو 530 تومان به فروش می رسد.
انصاری فرد در خصوص افزایش قیمت نهاده های خوراکی دام افزود: افزایش نرخ خوراک دام و نهاده ها در جهان، ایران را نیز دستخوش تغییر قیمت در گوشت مرغ و گوشت قرمز دامی نیز کرده است.
مدیر کل روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی در خصوص طرح ساماندهی تولید مرغ اشاره داشت: وزارت جهاد کشاورزی متولی طرح ساماندهی مرغ و اتحادیه تولید مرغ گوشتی و تخمی مباشران اجرای این طرح در حال حاضر هستند.
انصاری فرد افزایش قیمت مرغ را با افزایش نهاده های جهانی، واقعی و معمولی دانست و تاکید کرد: در تمام دنیا همواره قیمت مرغ یک سوم قیمت گوشت قرمز است و با وجود نرخ هر کیلو گوشت قرمز در ایران 9 هزار تومان، قیمت هر کیلو مرغ تازه دو هزار و 800 تومان طبیعی است.
وی تنها راه حل ثابت نگه داشتن قیمت مصوب مرغ و به اجرا درآمدن طرح ساماندهی تولید مرغ را چنین ارزیابی کرد: تولید همه مرغ ها از سوی اتحادیه ها باید تابع طرح ساماندهی تولید مرغ شود تا از چندگانگی نرخ مرغ در سطح کشور جلوگیری شود .

 
کلمات کلیدی یارانه
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com