پرداخت بیش از 130 میلیون ریال خسارت به دامداران

پرداخت بیش از 130 میلیون ریال خسارت به دامداران
حسین آبسالان در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: این اداره طی سال گذشته بیش از 130 میلیون ریال خسارت به دامداران خسارت دیده که دام‌های آن‌ها به وسیله حیوانات وحشی دریده شده بودند، پرداخت کرد.
وی در ادامه میزان وجه پرداخت شده به محیط‌ بانان خسارت دیده در سال گذشته را 80 میلیون ریال عنوان و خاطرنشان کرد: در حال حاضر این اداره کل هیچ بدهی معوقی به افراد خسارت دیده ندارد.
آبسالان عدم رعایت معیارهای محیط زیست را یکی از معضلات شهری دانست و اظهار کرد: رعایت نکردن مسائلی از قبیل ساخت پارکینگ در ساختمان‌های مسکونی و اداری و عدم جایگزینی مناسب ادارات در شهرها سبب شده است تا مشکلاتی از قبیل ترافیک که برای محیط زیست مضر است، به وجود آید.
مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی با بیان اینکه امسال به عنوان سال اقتصاد سبز نامگذاری شده است، اظهار داشت: محیط زیست به عنوان منبعی بالقوه در خصوص درآمدزایی و اشتغال‌زایی تاثیرگذار است.
به گفته آبسالان 25 درصد از مراتع موجود در طبعیت ارزش علوفه ای دارد، طبق تحقیقاتی که در منطقه حفاظت شده میاندشت انجام شده، 33 میلیارد ریال علوفه در این منطقه تولید شده است.
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه 50 درصد از جمعیت این استان در روستاها ساکن و به امر دامداری می پردازند، حفظ منابع طبیعی و محیط زیست در عدم مهاجرت این افراد به شهرها بسیار تاثیرگذار است.
این مقام مسوول با ذکر اینکه حدود هفت درصد از منابع استان تحت مدیریت این اداره کل است، تصریح کرد: این اداره کل به دنبال آن است تا این مساحت را افزایش دهد. درصدد هستیم تا منطقه درکش و هاور را که آخرین بازمانده جنگل‌های بلوط و دارای تنوع اکوسیستم هستند را تحت کنترل خود درآوریم.
مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی از تاسیس منطقه حفاظت شده بین مرزی خبر داد و افزود: خراسان شمالی با کشور ترکمنستان 301 کیلومتر مرز مشترک دارد که پیشنهاد تشکیل منطقه حفاظت شده بین مرزی در منطقه "گلول" در شیروان و منطقه قرچقه که قسمتی از آن در خراسان رضوی است را داده ایم.
وی در خاتمه حفظ تمامیت ارزی کشور، تبادل اطلاعات و دانش زیست محیطی بین دو کشور، امکان مهاجرت حیات وحش و انواع پرندگان و جلوگیری از اخلال طبیعی بین مرزی را از اهداف مهم اجرای این طرح دانست.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com