پایین آوردن قیمت شیر نباید به بهای ظلم در حق دامداران تمام شود

پایین آوردن قیمت شیر نباید به بهای ظلم در حق دامداران تمام شود
عباس رجایی - رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان این که پایین آوردن قیمت شیر خام نباید به محملی برای ضایع شدن حق دامداران تبدیل شود، گفت: باید به هر نسبتی که قیمت خرید شیر خام کاهش می یابد به همان نسبت یارانه ای برای ترمیم هزینه تمام شده شیر خام اختصاص یابد.
عباس رجایی در واکنش به اظهارات اتحادیه کارخانه های لبنی در مورد ضرورت کاهش قیمت خرید شیر خام از دامداران اظهار داشت: مسئولان این اتحادیه تاکید می کنند در صورتی که دامداران شیر خام را به قیمت ۶۳۰ تومان در اختیار کارخانه های لبنی قرار دهند قیمت افزایش یافته لبنیات در سال جدید حذف و به قیمت اسفند سال گذشته برمی‌‌گردد اما نظر ما این است که پایین آوردن قیمت شیر خام نباید به بهای ظلم در حق دامداران تمام شود.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که برای کاهش قیمت شیر خام باید یارانه ای به بخش دامپروری اختصاص یابد، افزود: اگر این اقدام صورت نگیرد خسارت به دامداری های کشور است که در واقع ضرر اقتصاد کشور خواهد بود که این امر جبران ناپذیر است.
وی با بیان این که بهبود شرایط مصرف کنندگان اقدام بسیار مناسبی است، تصریح کرد: در حالی که به فکر مصرف کنندگان هستیم باید به فکر کاهش قیمت تمام شده تولید شیر خام نیز باشیم.
رجایی با تاکید بر این که قانون هدفمندی یارانه ها به معنای حذف یارانه ها نیست، گفت: شیر جز سبد کالای خانوار است و در سلامت جامعه تاثیر دارد و بنابراین هیچ ایرادی ندارد که برای آن یارانه ای در نظر بگیریم اما می توان به جای اختصاص مستقیم یارانه به مصرف کنندگان و کارخانه های لبنی، آن را به دامداران اعطا کرد تا موجب کاهش قیمت شیر خام در مبدا تولید شود.
این نماینده مجلس هشتم در پاسخ به سوالی در مورد انتقادات دامداران نسبت به عملکرد برخی از شرکت ها و مراکز دولتی در حمایت از واردات نهاده های دامی اظهار داشت: این موضوعی است که باید مسئولان دولتی به آن پاسخ دهند.
رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان این که به سامان رساندن کشور در گروی عزم عمومی برای حل معضل واردات است، گفت: کشور ما نباید یک واردکننده باشد بلکه باید جهت گیری اصلی آن به سمت صادرات و حمایت از تولید داخلی باشد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com