پایش باقی‌مانده آنتی‌بیوتیک در گوشت مرغ گلستان

پایش باقی‌مانده آنتی‌بیوتیک در گوشت مرغ گلستان
مدیرکل دامپزشکی استان گلستان از اجرای طرح پایش باقی‌مانده آنتی‌بیوتیک در گوشت مرغ کشتار شده در استان گلستان خبر داد.
دکتر محمودرضا وفایی اجرای این طرح را در راستای اجرای طرح تضمین کیفیت فرآورده‌های خام دامی دانست و گفت: با توجه به اهمیت استفاده از غذای سالم و بهداشتی هم‌چنین نبود باقی مانده‌ها و مواد دارویی مختلف در غذای مصرفی جامعه، طرح ردیابی باقی مانده‌های دارویی به ویژه آنتی‌بیوتیک‌ها در گوشت مرغ تولیدی در کشتارگاه‌های استان گلستان انجام می‌شود.
وی افزود: طی این طرح از طیور کشتار شده در همه کشتارگاه‌های طیور استان به طور مستمر نمونه‌گیری شده و در آزمایشگاه مرکزی اداره‌کل دامپزشکی استان آزمایش‌های لازم بر روی آن‌ها انجام می‌شود و در صورت برخورد با موارد تخلف، مراتب مورد پیگیری و اقدام  قانونی قرار خواهد گرفت.
مدیرکل دامپزشکی گلستان با تأکید بر تداوم اجرای طرح در مقاطع مختلف سال، تصریح کرد: امید داریم با انجام این طرح، سلامت بهداشتی غذای مورد استفاده شهروندان استان تأمین شده و وظیفه نظارتی و بهداشتی دامپزشکی درباره تأمین سلامت دام و فرآورده‌های خام دامی از مزرعه تا سفره غذا بیش از پیش برآورده شود.
وفایی خاطرنشان کرد: در این راستا از مرغداران انتظار داریم که به توصیه‌های دامپزشکی مبنی بر رعایت دوره پرهیز دارویی تا پیش از کشتار مزرعه که موجب آسیب‌های فراوان از جمله افزایش مقاومت‌های دارویی و اثرات نامطلوب بر فلور میکروبی بدن می‌شود، عمل کنند.
وی از همه گلستانی‌ها خواست در خصوص مشکلات ناشی از توزیع غیربهداشتی انواع فرآورده‌های خام دامی اعم از گوشت قرمز، مرغ، ماهی و میگو و ... مراتب را از طریق شماره تلفن 1512 یا شماره پیامک 10001512 به اطلاع این اداره‌کل برسانند
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com