پاکستان و چشم انداز روشن برای صادرات طیور به کشورهای خاورمیانه

پاکستان و چشم انداز روشن برای صادرات طیور به کشورهای خاورمیانه
لاهور – رفع ممنوعیت 10 سالۀ صادرات فراورده های مرغداری از سوی خاورمیانه، چشم انداز روشنی را پیش روی مرغداران این کشور قرار داده است.
روز سه شنبه (19 بهمن) آقای Sikandar Hayat Bosan وزیر بهداشت و سلامت غذایی پاکستان در مراسم افتتاحیۀ "چهارمین کنفرانس بین المللی غذای حلال" و در جمع خبرنگاران اذعان داشت : "این به معنای آیندۀ روشن برای مرغداران داخلی است. به زودی یک هیئت نظارتی نیز برای اعطای گواهینامۀ رسمی به فراورده های حلال برپا خواهیم کرد."
مدیر سابق اتحادیۀ مرغداری پاکستان آقای Abdul Basit گفت : "به دنبال شیوع انفولانزا در پاکستان در سال 2004 میلادی ، کشورهای خاورمیانه واردات هرگونه تولیدات مرغداری از این کشور را تحریم کردند؛ اما اکنون این تحریم لغو شده و عربستان سعودی نیز تخم مرغ نطفه دار از پاکستان وارد می کند."
در این جلسه ، نمایندگان صنایع تولیدات غذایی / گوشتی داخلی و بین المللی ، سهامداران بخش خصوصی و عمومی در خصوص سرمایه گذاری در صنعت تولیدات گوشتی حلال بحث و گفتگو کردند.
به غیر از 3 تریلیون دلار سرمایه گذاری صنایع جهانی غذای حلال ، سهم پاکستان در این پروژه 115 میلیون دلار خواهد بود.
مدیر آژانس توسعۀ غذای حلال پنجاب (PHDA) آقای خلیل الرحمان خان اظهار داشت : " تمامی تلاش ما در راستای ارتقای صنعت تولیدات غذای حلال جهان و معرفی پاکستان به عنوان مرکز این صنعت است."

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com