پاکستان بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری ایرانیان در زمینه کشاورزی و دامداری است

پاکستان بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری ایرانیان در زمینه کشاورزی و دامداری است
کنسولگر ایران در پاکستان گفت: پاکستان بهترین گزینه سرمایه‌گذاری ایرانیان در بخش‌های کشاورزی و دامداری است.
کنسولگر ایران در پاکستان در نشست تجار و صاحبان صنایع ایران و پاکستان با اعلام این مطلب گفت: در شرایطی که پاکستان یکی از بهترین گزینه‌های تجار ایرنی برای سرمایه‌گذاری به‌شمار می‌رود، اما به‌دلیل عدم آگاهی از پتانسیل‌های دو کشور، صاحبان صنایع و تجار بسیاری از فرصت‌ها و پتانسیل‌ها را نادیده گرفته‌اند.
کاردوست با اشاره به اینکه ایران و پاکستان دارای روابط بسیار دوستانه و برادرانه است، افزود: این دو کشور در طول تاریخ از نظر مذهبی، فرهنگی و زبان مشترک بوده‌اند و همین عوامل ایران و پاکستان را هرچه بیشتر با هم نزدیک کرده است.
وی با اشاره به ظرفیت‌های ایالت پنجاب خاطرنشان کرد: این ایالت از نظر اقتصادی سهم بسزایی در اقتصاد پاکستان دارد به‌ویژه در صنعت نساجی که بزرگترین صنعت و تکیه اقتصاد پاکستان به‌شمار می‌رود.
کاردوست ادامه داد: ایالت پنجاب بیشترین زمین‌های کشاورزی را در خود جای داده و به لحاظ دامداری و تولید گوشت و شیر نیز در رده‌های بالایی قرار دارد به‌طوری‌که سالانه 48 میلیارد لیتر شیر خام در پاکستان تولید می‌شود که فقط سه درصد از آن فرآوری می‌شود.
وی درباره پروژه‌های مشترک ایران و پاکستان تصریح کرد: با توجه به اینکه یکی از مشکلات اقتصاد پاکستان کمبود انرژی است و همین مسئله باعث شده تا برخی صنایع در حال شکست و یا خروج از کشور باشندکه با انتقال گاز و انتقال برق بسیاری از این مشکلات حل خواهد شد.
کنسولگر ایران در پاکستان عدم روابط مستقیم بانکی دو کشور را یکی دیگر از مشکلات توسعه روابط تجاری دو کشور عنوان کرد و یادآور شد: این مسئله موجب شد تا سرمایه‌گذاران ایرانی و حتی پاکستانی در ایران با مشکلات عدیده‌ای مواجه شوند که البته راه‌کارهایی دوره‌ای ارائه شده و امید است این مشکل عمده حل شود.
کاردوست، سیستم حمل و نقل را یکی دیگر از مشکلات و موانع موجود در توسعه روابط تجاری برشمرد و تأکید کرد: با طرف‌های پاکستانی مذاکراتی صورت گرفته که زمینه‌های خوبی نیز برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های ایرانی به‌شمار می‌رود.
وی دامداری و کشاورزی را ازجمله زمینه‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری عنوان کرد و اظهار داشت: کشتارگاه، تأسیس نیروگاه، سدسازی، پتروشیمی، نفت و گاز و همچنین فرآوری شیر ازجمله زمینه‌هایی است که تجار و صاحبان صنایع ایرانی می‌توانند در این عرصه‌ها حضور یابند.
در ادامه این نشست، معاون برنامه‌ریزی استانداری خراسان رضوی گفت: به‌دلیل قرار داشتن پاکستان در منطقه و وجود مرز مشترک با ایران، این کشور از اهمیت زیادی برخوردار است و وضعیت سیاسی و امنیتی آن بر ایران نیز تأثیر می‌گذارد.
نیاوند افزود: خراسان رضوی با شش میلیون نفر جمعیت، یکی از استان‌های مهم کشور به‌شمار می‌رود و سالانه 28 میلیون نفر زائر و گردشگر به این استان سفر می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: 45 درصد صنایع غذایی کشور، 35 درصد صنایع مربوط به قند و شکر و 20 درصد قطعات خودروسازی در خراسان رضوی فعال است و تا پایان برنامه پنجم توسعه نیز با تکمیل واحدهای در دست احداث تا 10 میلیون تن ظرفیت تولید فولاد خراسان رضوی عملی می‌شود.
نیاوند بهبود فضای کسب و کار را یکی از الزامات سرمایه‌گذاری عنوان کرد و ادامه داد: مزیت‌ها، فرصت‌ها و منابع و مواد اولیه و همچنین انرژی نیز جزو الزامات به‌شمار می‌رود.
وی سرمایه‌گذاری در بخش انرژی را بزرگترین مسئله پاکستان برشمرد و تصریح کرد: آمادگی تأسیس انرژی برای پاکستان وجود دارد زیرا این مسئله تأثیر بسزایی در سرمایه‌گذاری برای سایر صنایع، ثبات سیاسی و حاکمیتی دارد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com