پاک شدن کشور از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان

پاک شدن کشور از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان
رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: تاکنون ۳ بار گزارش پاک بودن کشور از لحاظ بیماری آنفلوانزای حاد پرندگان به سازمان جهانی بهداشت دام گزارش شده و در روزهای اخیر گزارش نهایی آن به این سازمان ارسال می‌شود.
مهدی خلج رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان که در برخی مناطق کشور و در بین جمعیت پرندگان بومی ظهور پیدا کرده بود، هم‌اکنون رفع شده و هیچ  مشکلی از این بابت کشور را تهدید نمی‌کند.
وی افزود: تاکنون 3 بار گزارش پاک بودن کشور از لحاظ بیماری آنفلوانزای حاد پرندگان به سازمان بهداشت دام (OIE) گزارش شده و تا چند روز آینده گزارش نهایی آن به این سازمان ارسال می‌شود.
رئیس سازمان دامپزشکی با تاکید بر اینکه بیماری آنفلوانزای حاد پرندگان در بین جمعیت طیور صنعتی ظاهر نشد، اظهار داشت: این بیماری در مناطق محدود و در بین جمعیت محدودی از پرندگان بومی دیده شد که در حال حاضر در این زمینه مشکل به طور کامل رفع شده است.
براساس این گزارش: بیماری آنفلوانزای حاد پرندگان در چند ماه اخیر در کشورهای اطراف از جمله ترکیه شیوع یافت و با پرواز پرندگان مهاجر بیماری مذکور به چند روستای مازندران رسید.
اگرچه براساس گزارشات، شیوع این بیماری خساراتی به دست‌اندرکاران این صنعت در مازندران وارد کرد، اما  براساس بررسی‌های سازمان دامپزشکی کشور هیچ اثری از بیماری در واحدهای پرورش مرغ گوشتی و تخم‌گذار کشور دیده نشد.
 
نظرات شما
  •  

    ;کارشناس گفت : ۹۴/۰۵/۰۳

    اقای دکتر ،فکر نمی کنید پرندگان مهاجر چگونه مسافت طولانی فوق را بدون توقف پرواز می کنند ،احتمالا از مدارا دوستان دامپز شکی مطلع بودند!!!؟

    پاسخ...
  •  

    مرغدار زیان دیده گفت : ۹۴/۰۵/۰۳

    از اولشم آنفولانزایی وجود نداشت یه عده از خدا بیخبر این شایعه رو راه انداختن تا قیمت مرغ رو بیارن پائین و من و امثال منو خونه خراب کنن. خدا ازتون نگذره که بخاطر منفعت خودتون اینهمه خسارت به مرغدار بدبخت تحمیل می کنید.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com