وعده دولت برای جبران ضرر 117 تومانی تولید هر کیلو شیر خام

وعده دولت برای جبران ضرر 117 تومانی تولید هر کیلو شیر خام
سید احمد مقدسی با اعلام تصویب قیمت 720 تومانی هر کیلوگرم شیر خام در جلسه دیشب استانداری تهران اظهار داشت: قرار شد دولت و استانداری تلاش کنند تا قیمت نهاده‌ها و خوراک دام نظیر جو، ذرت، سویا، کلزا، سبوس به قیمت مناسبی عرضه شود.
رئیس هئیت مدیره انجمن صنفی گاوداران استان تهران در پاسخ به اینکه سال گذشته هم قرار شد سبوس 195 تومانی در اختیار دامداران قرار گیرد،اما به قیمت آزاد فروخته می‌شد، گفت: قرار شد سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولید‌کننده از امروز به تمامی کارخانه‌ها سرکشی و با کسانی که از این مصوبه تخطی می‌کنند برخورد کنند.
مقدسی همچنین افزود: قرار شد تعرفه 11 درصدی جو نیز برداشته شود تا در حال حاضر که قیمت جو از گندم بیشتر شده متعادل شود.
به گفته مقدسی در حال حاضر یونجه و کلش در تریلی‌های حامل نوشابه به کشورهای عربی و عراق قاچاق می‌شود و دراین جلسه قرار شد جلوی این قاچاق نیز گرفته شود.
رئیس هئیت مدیره انجمن صنفی گاوداران استان تهران افزود: همچنین قرار شد مرکز پشتیبانی امور دام طی دو هفته آینده خوراک دام مورد نیاز را که بیشتر سویا است به دامداران تحویل دهد.
وی افزود: اگرچه قیمت خوراک دام از جمله سویا، ذرت و جو نسبت به ابتدای سال کاهش بسیار مناسبی داشته اما با ورود محموله‌های وارداتی جدید قیمت آن متعادل‌تر می‌شود.
به گفته مقدسی در حال حاضر قیمت تمام شده یک کیلوگرم شیر خام 837 تومان است که با تصویب فروش شیر خام به قیمت 720 تومان دامدار در هر کیلوگرم شیر خام 117 تومان ضرر می‌کند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com