وضعیت نهاده‌های دامی مشخص نشود، تولید مرغ متوقف می‌شود

وضعیت نهاده‌های دامی مشخص نشود، تولید مرغ متوقف می‌شود
با توجه به شرایط موجود اگر تولید کاهش پیدا کند مرغ به کیلویی 15 تا 18 هزار تومان می رسد که از قدرت خرید مردم خارج است.
تا زمانی که وضعیت نهاده‌های دامی مشخص نشود،  تولید مرغ متوقف می‌شود.
ناصر نبی‌پور رییس هیات مدیره اتحادیه مرغ‌های تخم‌گذار با بیان اینکه توان خرید تولیدکنندگان مرغ پایین آمده است، اظهار داشت: از زمانی که حذف ارز مرجع و جایگزینی آن با ارز مبادلاتی عنوان شد نهاده‌های دامی در بازار ناپدید شدند و اگر هم نهاده‌ای در بازار باشد قیمت آن به شدت افزایش یافته است.
وی با ابراز تاسف از وضعیت موجود خاطر نشان کرد: کشتی‌های حامل نهاده‌های دامی بلاتکلیف در بنادر پهلو گرفته‌اند و سر درگم برای ترخیص نهاده‌های دامی هستند و متاسفانه هیچ ارگانی هم پاسخگو ی این مسایل نیست.
رییس هیات مدیره اتحادیه مرغ های تخم گذار تصریح کرد: در حال حاضر تولید مرغ‌های تخم‌گذار برای تولید کننده صرفه اقتصادی ندارد چرا که نرخ نهاده به شدت افزایش یافته است،  در حال حاضر  سویا به قیمت 1700 تومات و ذرت هم به قیمت 960 تومان به فروش می رسد یعنی ظرف 10 روز گذشته نرخ ها حدود 40 درصد افزایش یافته است.
وی ادامه داد: در حال حاضر بیشتر واردکنندگان، نهاده‌های تولید طیور را احتکار کرده‌اند و  با وجود آنکه انبارها پر هستند اما تولیدکنندگان باید در به‌ در به دنبال تامین نهاده در بازار باشند، با توجه به شرایط موجود اگر تولید کاهش پیدا کند مرغ به کیلویی 15 تا 18 هزار تومان می رسد که از قدرت خرید مردم خارج است.
نبی پور گفت: بنده به عنوان یک تولید کننده در شرایط فعلی مجبور هستم کارگران خود را اخراج کنم زیرا تولیدی دیگر نخواهم داشت.
رییس هیات مدیره اتحادیه مرغ های تخم گذار درخاتمه ابراز امیدواری کرد: دولت جدید با صدور بخش نامه‌های جدید مشکلات تولیدکنندگان را بیشتر نکند و آنها را در اولویت های آخر خود قرار ندهد.
به گزارش خبرنگارایلنا، از ابتدای سال تاکنون واردات نهاده‌های مرغداران 20 درصد کاهش یافته است و در سه ماهه نخست امسال این واردات به حدود 1.3 میلیون تن رسیده است در این میان واردات دانه ذرت دامی با کاهش نزدیک به 50 درصد به بیش از 620 هزار تن و  واردات کنجاله سویا نیز  به670 هزار تن رسیده است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com