وضعیت بهداشت در کشتارگاه دام سبزوار نابسامان است

وضعیت بهداشت در کشتارگاه دام سبزوار نابسامان است

مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی پس از بازدید از کشتارگاه دام شهرستان در محل دفتر امام جمعه شهرستان سبزوار از وضعیت بهداشتی کشتارگاه دام این شهرستان اظهار نارضایتی کرد.
به گزارش خبرنگار مهر، سید محسن دستور در جریان بازدید از کشتارگاه سبزوار، با اظهار نارضایتی از وضعیت بهداشتی قسمت های مختلف کشتارگاه دام شهرستان، با اشاره به وجود بیش از 800 نوع عامل بیماری زای مشترک بین انسان و دام، افزود: دامپزشکی بر حسب وظیفه قانونی خود متولی نطارت بر بهداشت و سلامت محصولات کشتارگاه ها و کلیه فرآورده های خام دامی است که تمامی این موارد با سلامت و امنیت غذایی مردم ارتباطی تنگاتنگ دارد.
مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی تصریح کرد: در این جهت باید اقدامات لازم در جهت دسترسی آسان مردم به گوشت با کیفیت و بهداشتی فراهم شود.
حجت الاسلام محمد امیری، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان نیز با ارائه گزارشی از وضعیت ذبح شرعی در استان و ضمن اشاره به اهمیت پی گیری جدی مباحث ذبح شرعی در این کشتارگاه، حضور 62 ذابح را در این کشتارگاه به شدت مورد انتقاد قرار داده و افزود: حجم کشتارگاه دام سبزوار در حدی است که حضور 5 ذابح برای انجام امور ذبح کفایت می کند و وجود افراد بیشتر جز ایجاد آلودگی دراثر رفت و آمدهای مکرر و عدم امکان کنترل و نظارت بر ذبح شرعی ثمر دیگری ندارد.
حجت الاسلام ابراهیمی، امام جمعه سبزوار نیز با تائید موارد مطرح شده توسط دامپزشکی مسئله ذبح شرعی را همانند نماز و روزه واجب دانسته و ضمن انتقاد از وضعیت کشتارگاه دام، وضعیت پیشرفت فیزیکی کشتارگاه جدید شهرستان را نیز نامطلوب دانست.
شهردار سبزوار هم ضمن تائید موارد مطرح شده، گفت: شهرداری در حد توان آماده همکاری در جهت ارتقای وضعیت بهداشتی کشتارگاه است.
مهندس عیدی افزود: شهرداری سبزوار با اختصاص مبلغی بالغ بر 500 میلیون ریال برای بازسازی کشتارگاه دام سبزوار طبق نظر دامپزشکی آمادگی دارد.
کارگر، نائب رئیس شورای شهر سبزوار نیز ضمن اظهار گلایه از روند احداث کشتارگاه جدید، افزود: با توجه به اهمیت سلامت مردم، مسئولین باید به فکر مرمت کشتارگاه فعلی باشند.
برابر یکی از مصوبات جلسه فوق، مقرر گردید فقط دو نفر ذابح و یک نفر ناظر ذبح شرعی توسط دامپزشکی شهرستان و دفتر نمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی استان تعیین و جهت عقد قرارداد به شهرداری معرفی شوند تا بدینوسیله از ورود افراد متفرقه به سالن کشتار به جهت رعایت مسایل بهداشتی جلوگیری به عمل آید.
در جلسه فوق پیشنهاد شد تا اصلاح وضعیت فعلی کشتارگاه دام سبزوار توسط سازمان همیاری شهرداری استان و طبق نظر دامپزشکی انجام شود.

 
کلمات کلیدی کشتارگاه
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com