وزن مرغ تولیدی در سمنان استاندارد نیست

وزن مرغ تولیدی در سمنان استاندارد نیست
رییس سازمان جهاد کشاورزی سمنان گفت : وزن مرغ تولیدی در این استان حدود 2 کیلو و 400 گرم است که در مقایسه با آمارهای جهانی این رقم استاندارد نیست.
سید حسن میرعماد افزود : برای ورود گوشت مرغ تولیدی استان سمنان به بازارهای کشور، منطقه یا بین‌المللی، اولین اقدام ایجاد رغبت در تولیدکنندگان برای پرورش مرغ در وزن استاندارد و مورد پذیرش بین‌المللی است.
وی با اشاره به این که متوسط وزن استاندارد بین‌المللی گوشت مرغ تولیدی بین 900 تا یکهزار و 200 گرم است، اظهارداشت: در زمان حاضر متوسط وزن مرغ تولیدی استان 2 هزار و 400 گرم است و برنامه‌ریزی از سوی وزارت جهادکشاورزی انجام شده تا این وزن به متوسط یکهزار و 800 گرم برسد.
وی خاطرنشان کرد : تولید مرغ در وزن استاندارد باید با آموزش و ترویج به سرمایه‌گذاران و مرغداران فرهنگ سازی شود وکمیته‌ای از سوی وزارتخانه‌های جهادکشاورزی، بهداشت و درمان، صنعت، معدن و تجارت و دستگاه های نظارتی و مرتبط تشکیل شود تا مساله نظارت بر تولید مرغ با وزن استاندارد یکبار برای همیشه در کشور تعیین تکلیف شود.
میرعماد اضافه کرد : اکنون نیاز است بخش خصوصی برای تولید در وزن استاندارد، اصلاح روش‌های تولید، استانداردسازی تجهیزات تولید و پرورش، به‌روزرسانی تغذیه و پرورش و روش‌های عرضه پیشقدم شود تا به شاخص‌ها و معیارهای بین‌المللی نزدیک شویم و اهداف صادراتی در این صنعت محقق شود.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان ادامه داد : در سال گذشته 25 میلیون و 644 هزار قطعه مرغ شامل 55 هزار و 160 تن گوشت مرغ در سمنان تولید شد و این میزان تولید براساس برآورد انجام شده در سال جاری به بیش از 60 هزار تُن می رسد.
وی استان تهران را عمده بازار گوشت مرغ تولیدی سمنان اعلام و اضافه کرد : سازمان جهاد کشاورزی در سال جاری برنامه کاهش تولید گوشت مرغ را پیگیری می کند.
استان سمنان 450 واحد مرغداری دارد که 400 واحد تولیدکننده مرغ گوشی و چهار واحد تولیدکننده مرغ بدون آنتی‌بیوتیک فعالیت دارند.
بیش از یک میلیون و 600 هزار رأس دام سبک و حدود 100 هزار رأس دام سنگین در استان سمنان وجود دارد، تولیدات دامی سمنان سالانه نزدیک به 260 هزار تن است که دو سوم آن مازاد نیاز استان است و به استان تهران و سایر استان‌ها صادر می‌شود.
 
کلمات کلیدی مرغ سایز مرغ وزن
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com