وزارت جهاد کشاورزی وظیفه قانونی در تنظیم بازار ندارد

وزارت جهاد کشاورزی وظیفه قانونی در تنظیم بازار ندارد
صادق خلیلیان در پاسخ به اینکه بعد از ابلاغ قانون بهره‌وری کشاورزی که مجوز واردات محصولات کشاورزی را به وزارت جهاد کشاورزی محول کرد اما همچنان برخی با تردید به این موضوع نگاه می‌کنند، گفت: بر اساس ماده 16 قانون بهره‌وری و  ماده 145 قانون برنامه پنجم تعیین سطح تعرفه و زمان ورود کالاهای مرتبط با کشاورزی، مواد غذایی و نهاده‌ها بر عهده وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفت.
وزیر جهاد کشاورزی افزود: از سال 89 که طبق قانون بهره‌وری کشاورزی مدیریت واردات از سوی وزارت جهاد کشاورزی اعمال شد مجموع واردات بخش کشاورزی هم در سال 89 نسبت به سال 88 کاهش پیدا کرد و مجددا در سال 90 نیز نسبت به سال قبل از آن دوباره کاهش یافت.
خلیلیان افزود: واردات محصولات کشاورزی در سال 90 نسبت به سال 89 حداقل 14 درصد کاهش پیدا کرد و واردات میوه هم با کاهش 22 درصدی همراه بود.
خلیلیان درباره وظایف جهاد کشاورزی در تنظیم بازار گفت: این موضوع قبلا در سال 86 در مورد تنظیم بازار مواد پروتئینی و نهاده‌های دامی از وزارت بازرگانی به وزارت کشاورزی آمده بود که سال 88 مجددا به وزارت بازرگانی برگشت و مرکز پشتیبانی امور دام هم به این وزارتخانه الحاق شد.
وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: از سال 88 در بحث تنظیم بازار وزارت جهاد کشاورزی از نظر قانونی هیچ وظیفه‌ای بر عهده ندارد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com