وزارت جهاد کشاورزی حذف تعرفه صادرات تخم مرغ را بررسی می‌کند

وزارت جهاد کشاورزی حذف تعرفه صادرات تخم مرغ را بررسی می‌کند
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: وزارت جهاد کشاورزی با در نظر گرفتن حفظ رقابت در بازار صادراتی و ثبات قیمت مصوب  در بازار داخلی حذف تعرفه صادرات تخم مرغ را بررسی می‌کند.
سیدجواد ساداتی نژاد نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی  در تشریح نشست امروز( سه‌شنبه 4 خردادماه) کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، گفت: مشکلات حوزه صنعت تولید تخم مرغ با حضور ذی‌نفعان این بخش در دستور کار قرار گرفت و در این زمینه بحث و بررسی لازم انجام شد.
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در نشست امروز با توجه به کاهش قیمت تخم مرغ در بازار، خطر حذف گله‌های تولیدکننده و افزایش قیمت تخم مرغ در نیمه دوم سال مقرر شد شرکت پشتیبانی امور دام امکانات لجستیک و سردخانه خود را در اختیار اتحادیه مرغ تخم گذار قرار دهد تا ذخیره سازی تخم مرغ را زیر نظر این شرکت انجام دهند.
وی با تاکید بر اینکه با ذخیره سازی تخم مرغ مازاد بازار می‌توان کمبودهای احتمالی در ماه‌های آینده را جبران کرد، افزود: بر اساس مصوبه امروز کمیسیون اتحادیه سراسری مرغ تخم گذار ذخیره سازی را از هفته جاری آغاز و سازمان دامپزشکی نیز باید طی 10 روز دستورالعمل ماندگاری تخم مرغ را بر اساس استانداردهای بین المللی تدوین و اطلاع رسانی عمومی کند.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی با در نظر گرفتن حفظ رقابت در بازار صادراتی و ثبات قیمت مصوب  در بازار داخلی حذف تعرفه صادرات تخم مرغ را بررسی می‌کند.
نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: مقرر شد کمبود احتمالی کالاهای اساسی ناشی از خشکسالی‌های اخیر ارزیابی و به منظور جلوگیری از کسیری در بازاربرنامه ریزی لازم صورت بگیرد. بانک مرکزی نیز باید ارز مورد نیاز واردات اینگونه کالاها را تامین کند.
رئیس کمیسیون کشاورزی در پایان خاطر نشان کرد: 14 سوال از وزیر جهاد کشاورزی در دستور کار نشست امروز کمیسیون قرار داشت که اکثر نمایندگان سئوال کنند از پاسخ های وزیر قانع شدند اما سوال آقای صباغیان در زمینه خرید تضمینی گندم به صحن علنی مجلس ارجاع داده شد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com