وزارت جهاد کشاورزی اعتباری ندارد به شیر یارانه بپردازد

وزارت جهاد کشاورزی اعتباری ندارد به شیر یارانه بپردازد
سعادت‌الله عباسی - معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: پس از حذف یارانه شیر طبق مصوبه ستاد هدفمندی‌ یارانه‌ها قیمت تمام شده شیر خام، صنایع لبنی و همچنین نرخ محصولات برای مصرف‌کنندگان را کمیته‌های استانی به ریاست استاندار باید تعیین کند.
وی گفت: به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نیز مکاتبه شده است که وزارت جهاد کشاورزی هیچ مسوولیتی برای اعلام قیمت تمام شده شیر خام ندارد.
این درحالی است که علیرغم اعلام سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان که با فروش شیرخام 600 تومانی و افزایش قیمت محصولات لبنی برخورد می‌شود، قیمت‌ها همان قیمت‌های گران شده هستند که پاسخ وزارت صنعت، معدن و تجارت به این وضعیت این است که هنوز وزارت جهاد کشاورزی پاسخ مکاتبات آن‌ها را نداده و سیاستش در مورد شیر خام را اعلام نکرده است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی درباره‌ی کاهش قیمت تمام شده شیر خام، اظهار کرد: باتوجه به اینکه بخشی از علوفه موردنیاز صنعت دامپروری وارداتی است و قیمت‌های جهانی افزایش یافته، تسهیلات برای تامین علوفه پرداخته شده است.
عباسی در پاسخ به کم بودن میزان تسهیلات که نتوانسته باعث کاهش قیمت‌ علوفه شود، تصریح کرد:‌ اگر این اعتبار پرداخت نمی‌شد علوفه از قیمت فعلی گران‌تر می‌شد و پرداخت 100میلیارد تومان یارانه برای تامین علوفه باعث شد قیمت نهاده‌های دامی گران‌تر از میزان فعلی نشود.
وی گفت: برای کاهش هزینه‌های تمام شده تولید، اصلاح ساختار گاوداری‌های شیری در نظر گرفته شده است که بدین منظور طبق قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها 10 هزار واحد دامداری طی پنج سال باید اصلاح ساختار شوند.
معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: ‌برای اصلاح ساختار و تجهیز تاسیسات دامداری‌ها که منجر به کاهش هزینه‌ی تمام شده و افزایش کیفیت شیر خام تولیدی می‌شود 30 میلیون تومان وام قرض‌الحسنه در نظر گرفته شده است.
عباسی درباره بالا بوده قیمت تمام شده شیر خام در کشور و سیاست حمایتی وزارت کشاورزی در این زمینه، اعلام کرد: وزارت جهاد کشاورزی اعتباری ندارد که یارانه به شیر اختصاص دهد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com