وزارت بازرگانی، صاحب جدید شرکت پشتیبانی امور دام

وزارت بازرگانی، صاحب جدید شرکت پشتیبانی امور دام

I.T.P : در نهایت در یکصد و سی هشتمین جلسه شورای عالی اداری، به منظور ایجاد انسجام تشکیلاتی در امر تنظیم بازار مواد پروتئینی ( حیوانی ) و استفاده بهینه از منابع فیزیکی؛ انسانی و اطلاعاتی موجود و جلوگیری از تداخل وظایف بین دستگاه های اجرایی، شرکت پشتیبانی امور دام کشور با کلیه وظایف و اختیارات از وزارت جهادکشاورزی جدا و به صورت کامل به وزارت بازگانی وابسته گردید.
در این تصویب نامه، وزارت بازرگانی مسئول حسن اجرای این مصوبه بوده و موظف است گزارش چگونگی اجرای این مصوبه را ظرف 3 ماه به شورای عالی اداری ارائه نماید.
پیش از این نیز وظیفه صدور پروانه بهره برداری و یا تمدید پروانه نیز از وزارت جهادکشاورزی ( معاونت امور دام ) گرفته شده و به بخش دیگری از دولت ( به غیر از وزارت جهادکشاورزی ) واگذار شده است.
با این حساب باید دید حدود اختیارات معاونت امور دام به چه بخشی از صنعت مرغداری مربوط می باشد؟ چرا که خرید و توزیع دان، خرید و توزیع تخم مرغ، خرید و توزیع گوشت مرغ به عهده شرکت پشتیبانی قرار گرفته و صدور پروانه و تمدید آنها نیز از اختیارات آنها گرفته شده است.
هر چند در کلیات این طرح شاید ایراداتی وارد باشد اما به نظر می رسد با روند سوء مدیریت هایی که از سوی بعضی از مدیران وزارت جهادکشاورزی در امر خرید و رسیدگی به امور تولید و مشکلات مرغداران کشور وجود داشت، می توان امیدی را در انتهای این سیاه بختی دید که وزارت بازرگانی با دستی داشتن در امور واردات نهاده و بررسی علمی تر به قیمت تمام شده گوشت مرغ، شاید بتواند نظمی مستمر در این خصوص ایجاد نماید.
به هر حال جناب آقای دکتر احمدی نژاد متوجه این مسئله هستند که واردات و صادرات گوشت مرغ نمی تواند در دست وزارت بازرگانی و تولید آن به عهده وزارت جهادکشاورزی باشد از این رو پس از گذر 4 سال از برنامه ریزی های متفاوت در خصوص برنامه ریزی تنظیم و تعدیل بازار توسط وزارت جهادکشاورزی علی الخصوص شرکت پشتیبانی امور دام و عدم صرف فعل هماهنگی و همکاری درون سازمان و برون سازمانی بین این دو وزارت، ترجیح دادند مدیریت کل این امور را به وزارت بازرگانی بسپارند.
آیا دیگر مرغداران کاری با بخش معاونت امور دام وزارت جهادکشاورزی دارند ؟ آیا زمزمه الحاق وزارت جهادکشاورزی به وزارت بازرگانی که از شهریور ماه 1389 مطرح شده بود، دوباره به گوش می رسد ؟

 
کلمات کلیدی پشتیبانی امور دام
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com