ورود ۹۰ میلیون دز واکسن آنفلوآنزای طیور به استان سمنان

ورود ۹۰ میلیون دز واکسن آنفلوآنزای طیور به استان سمنان
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت : شرکت‌های بخش دارو‌های دامپزشکی در استان ۹۰ میلیون دز واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به منظور تامین بخشی از نیاز کشور وارد کردند.
حمیدرضا حسینی افزود: سه شرکت بخش دارو‌های دامپزشکی در استان سمنان این میزان واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان را وارد کردند.
وی گفت: براساس قرارداد با شرکت‌های خارجی مقرر شد واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان طی ۲ محموله ۷۰ میلیون دزی وارد کشور و سپس استان سمنان شود که تاکنون ۹۰ میلیون دز آن وارد شده است.
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت : ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان یک ویروس سرما دوست است و احتمال شیوع آن در فصل سرد سال (پاییز و زمستان) وجود دارد و استان سمنان، با تمهیدات و اقدامات اندیشیده‌شده از لحاظ شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، جزو استان‌های پاک کشور محسوب می‌شود.
وی تصریح کرد : سمنان در زمینه صادرات دارو‌های دامی و طیور از استان‌های برتر کشور محسوب می‌شود و در زمینه واردات، شرکت‌های فعال در استان سمنان برای رفع نیاز کشور نیز همراهی خوبی دارند.
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان تصریح کرد: خودکفایی و صادرات در تولید دارو‌های دامی از دستاورد‌های انقلاب است و اکنون حدود ۵۰ درصد دارو‌های دامپزشکی مورد نیاز کشور در استان سمنان تولید و تامین می‌شود که نشانه ظرفیت‌های این استان است.
حسینی بیان کرد: دارو‌های مورد مصرف دام و طیور به صورت پودر، مایع و انواع دارو‌های تزریقی در استان سمنان تولید می‌شود.
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با اشاره به درآمدزایی هشت میلیون و ۳۰۰ هزار دلاری صادرات فرآورده‌های دامی استان سمنان در سال گذشته، گفت: سالانه سهم زیادی از صادرات فرآورده‌های دامی استان سمنان مربوط به دارو‌های دامی است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com