ورود محموله‌های خوراک دام به بندرهای اصلی کشور

ورود محموله‌های خوراک دام به بندرهای اصلی کشور
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام گفت: در سنوات گذشته ورود کشتی‌های غلات تنها به بندر امام انجام می‌شد، اما با اقدامات صورت گرفته در جهت تسهیل دسترسی مرغداران و دامداران به خوراک دام شرایط لازم برای ورود کشتی‌های حاوی محموله‌های خوراک دام به همه بنادر اصلی کشور مهیا شده است.
حمید ورناصری ، افزود: علاوه بر بندر امام از ظرفیت بندر عباس، بندر چابهار، بندر امیر آباد و بندر نوشهر نیز برای پهلوگیری کشتی‌های حامل خوراک دام از جمله کنجاله سویا، جو و ذرت استفاده می‌شود.
وی ادامه داد: این اقدام برای استفاده از تمام ظرفیت‌های بندری در اطراف کشور برای تسهیل دسترسی دامداران به خوراک مورد نیاز تولیدات شان و همچنین کاهش قیمت تمام شده تولید برای تولیدکنندگان مناطق نزدیک به این بندرها *+انجام شده است.
ورناصری تاکید کرد: با این تدابیر قیمت حمل و نقل برای تولید کنندگان کاهش می‌یابد و این موضوع هم موجب کاهش قیمت تمام شده تولید می‌شود و این موضوع در شرایط فعلی تحریم موجب یاری تولیدکنندگان می‌شود.
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام افزود: هم اکنون کشتی‌های حاوی خوراک دام در تمامی این بنادر پهلو گرفته اند و کار تخلیه بار کشتی‌ها در حال انجام است.
ورناصری اضافه کرد: هم اکنون پانزده کشتی در بندر امام، سه کشتی در بندر عباس و چندین کشتی نیز در چابهار در نوبت تخلیه قرار گرفته است و هیچ مشکلی برای تامین خوراک مورد نیاز دامداران و مرغداران وجود ندارد.
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام افزود: قیمت کنجاله سویا، جو و ذرت در کشور بیانگر وفور کالا در بازار است و در هر استانی هم که احساس شود نوساناتی در قیمت هست با استفاده از ذخایر انبار‌های پشتیبانی امور دام این قیمت‌ها به حالت تعادل رسانده می‌شود.
وی ادامه داد: قیمت‌های مصوب انواع خوراک دام در استان‌های مختلف کشور کاملا رعایت می‌شود، چنانچه قیمت مصوب بنادر برای کنجاله سویا 2450 تومان، قیمت ذرت و جو ۱۳۵۰ است.
ورناصری با اشاره اینکه در زمان حاضر در بازار خوراک دام ثبات مناسبی وجود دارد گفت: در شش ماهه اخیر بیش از چهار میلیون تن ذرت، یک و نیم میلیون تن جو و یک میلیون و دویست هزار تن کنجاله سویا وارد و یک میلیون تن دانه‌های روغنی وارد کشور شده است و این ارقام در مقایسه با مدت مشابه قبل افزایش حدود سی درصدی داشته است.
وی اظهار داشت: حمایت‌های لازم برای تامین نیاز بازار در شرکت پشتیبانی امور دام برای تامین نیاز تولیدکنندگان و ثبات بازار در حال انجام است و تلاش می‌کنیم با ادامه این روند و کاهش هزینه‌های حمل و نقل قیمت تمام شده برای تولیدکنندگان کاهش یابد.
ورناصری تاکید کرد: تمام مرغداران و دامداران این امکان را دارند که نیاز خود به خوراک دام را از طریق بنادر ورودی، بخش خصوصی و انبار‌های پشتیبانی امور دام با قیمت مصوب فراهم کنند.

خرید تضمینی مرغ ادامه می‌یابد
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام خاطر نشان کرد: شرایط بازار مرغ و تخم مرغ به نحوی است که باید برای حمایت از تولید کنندگان خرید تضمینی انجام شود که این اقدام آغاز شده و تا زمان لزوم ادامه می‌یابد.
وی افزود: برای جلوگیر از متضرر شدن تولیدکنندگان خرید تضمینی مرغ از مرغداری‌ها در حال انجام است و همچنین با توجه به افت شدید قیمت تخم مرغ به بازار این محصول هم ورود کرده ایم و در حال خریداری مقدار مازاد نیاز هستیم.
ورناصری تاکید کرد: هیچ محدودیتی برای خرید تضمینی در هیچ استانی وجود ندارد و روزانه حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ تن مرغ خریداری می‌شود با هماهنگی‌های انجام شده تخم مرغ نیز به صورت بسته‌های هزار تنی از اتحادیه‌ها در حال خریداری است.
وی ادامه داد: این مقادیر خریداری شده در غالب ذخایر نگهداری می‌شود و در مواقع لزوم با تشخیص ستاد تنظیم بازار عرضه می‌شود.
 
نظرات شما
  •  

    علی گفت : ۹۸/۰۶/۳۰

    بنده به شخصه نزدیک به 2 ماه است از یک شرکت بازرگانی جو آلمان خرید کرده ام اما هنوز هیچ خبری از بارگیری و ارسال نشده است. این صحبتها بیشتر به تخیلات شباهت دارد تا صحبتهای یک مسئول مملکت!!! تولید کننده دام در نبود نهاده دارد بیچاره می شود در حالی که برای واردات گوشت قرمز هیچ محدودیتی وجود ندارد واقعا باید به حال این مملکت گریست.

    پاسخ...
  •  

    هاشمی گفت : ۹۸/۰۶/۳۰

    قیمت سویا اشتباهی 450 تومان نوشته شده باید به 2450 تومان اصلاح شود

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com