ورود ظرفیت جدید برای تولید مرغ توجیه اقتصادی ندارد

ورود ظرفیت جدید برای تولید مرغ توجیه اقتصادی ندارد
رضا ترکاشوند در همایش «صنعت مرغداری چالش‌ها و فرصت‌ها» که توسط اتحادیه مرغداران گوشتی استان گیلان و در رشت برگزار شده بود، موقعیت ایران در تولید مرغ در دنیا را رتبه هفتم عنوان و اظهار کرد: باید مردم مرغ خوب، مناسب و ارزان مصرف کنند و تحقق این امر نیاز به حمایت جدی از تولیدکنندگان مرغ دارد.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر کل مرغ مورد نیاز کشور تولید می‌شود و مازاد هم داریم، اذعان کرد: این ظرفیت به قدری بالاست که امکان سوءاستفاده نیست.
ترکاشوند یکی از چالش‌های اساسی در بخش صنعت طیور را مازاد ظرفیت عنوان و خاطرنشان کرد: چند سالی است به این نتیجه رسیده‌ایم که باید به دنبال محدود کردن منابع جدید باشیم تا سرمایه‌های ملی در کاری صرف نشود که ما را با تهدید مواجه کند البته با مدیریت صحیح می‌توانیم از این تهدید به عنوان یک فرصت استفاده کنیم.
وی افزود: ورود ظرفیت جدید برای تولید مرغ توجیه اقتصادی ندارد و اگر مدیریت درستی نداشته باشند نه تنها اشتغالزایی نخواهد شد بیکاری همراه با بدهکاری را به دنبال خواهد داشت.
معاون امور طیور وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: افزایش بهره‌وری جزو اولویت‌های کاری وزارت جهاد کشاورزی است و باید با کارهایی که موجب کاهش قیمت تمام شده می‌شود بتوانیم رقابت را بالا ببریم.
ترکاشوند با اشاره به بازارهای خوبی مانند کشورهای آسیای میانه و کشورهای همسایه برای مرغ مازاد ایران گفت: باید فضا را برای تولید صادرات محور آماده کنیم و سهم قابل توجهی از بازارهای همسایه را از آن خود کنیم و قدم اول آنست که هزینه‌های تولید را کاهش دهیم و مرغ‌های استاندارد با کیفیت بالا تولید کنیم.
معاون امور طیور وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: این واقعیت علمی که تولیدکنندگان بزرگ از کاهش هزینه‌ای تولید بیشتری برخوردار هستند را نمی‌توان انکار کرد این در حالیست که به دلیل پراکندگی در حال حاضر قیمت تمام شده تولید مرغ در کشور ما زیاد است و این پراکندگی باید ساماندهی شود.
 
نظرات شما
  •  

    ضرغامی گفت : ۹۰/۱۲/۰۲

    جناب اقای ترکاشوند لطفا شما به عنوان معاون امور طیور وزارت جهاد کم کاری های وزارت جهاد و وزارت بازرگانی و وزارت صنعت معدن و وزارت.... را بردوش تولید کننده خسته نگذارید .عدم مدیریت که به ان اشاره کرده اید به شما ودیگر مسولین برمیگردد.
    بی سروسامانی قیمت تمام شده برای ما و از همه مهم تر نبود واکسن ویا کمبود در زمانهای اورژانس کمر هر تولید کننده را میشکند.
    چشمتان روشن تا چند روز دیکر 20درصد به قیمت سوخت وبرق و....افزوده میشود ولی در هیچ کجا دیده نمی شود.
    |مدیریت کار مدیران است کار مافقط مدیریت فارم خودمان است واختیار محصول نهایی دست مدیران که در این رشته تخصص واطلاع کافی ندارند..
    لطفا شما مسولین وزارت جهاد ازمسولیت خود شانه خالی نکنید.

    پاسخ...
  •  

    گفت : ۹۰/۱۲/۰۲

    ببخشید آقای رییس فکر نمی کنید کمی دیر متوجه موضوع شده اید همین الان اگر مرغداریهای که مجوز تاسیس گرفته اند راه اندازی شوند ظرفیت تولید مرغ سه برابر نیاز کشور خواهد بود و در ثانی مردم وقتی مرغ ارزان خواهند خورد که مثل کشور دوست و همسایه که جدیدا مرغدایشان رقیب مرغداران ایران شده است ذرت کیلویی 380 و سویا 540 تومان باشد شما گران قیمت ترین روش تامین نهاده را در کشور دارید انوقت ادعای قیمت ارزان دارید

    پاسخ...
  •  

    اسد گفت : ۹۰/۱۲/۰۲

    جناب ترکاشوند ، ظاهراً یکطرفه به قاضی رفته اید و راضی هم برگشته اید !!! چراکه فقط بدنبال موضوع ظرفیت تکمیل کشور هستید . آیا بعنوان متولی این صنعت هیچ زمان بدنبال تولید کیفی بوده اید ؟!!! قطعاً خیر ، چراکه اگر بودید و با جدیت به موضوع نگاه می کردید ، بطورحتم هشتاد درصد از تولید مرغهای کنونی از رده خارج بحساب می آمدند . آنموقع تازه می فهمیدید که چقدر ظرفیت مرغ کیفی داخل کشور پائین است و کمبود گوشت مرغ داریم . نه اینکه با وضع کنونی که هر آشغالی را تولید می کنند در میزان ظرفیت کشور محسوب گردد !!! راه کار برای کاهش قیمت تمام شده را از خودتان و پشتیبانی امور دام که از زیر مجموعه های خودتان است و ورود مواد اولیه دان تحت انحصار آنهاست ، شروع کنید . آنموقع تازه می فهمید که قیمت تمام شده چگونه و با چه عددی بدست می آید !!! البته آلان هم میدانید ولی خودتان را به کوچه علیچپ می زنید .
    تمام فرمایشات شما فقط در حد شعار است ، چراکه در طول مدت صدارتتان فقط دائما شعار داده اید و حتی یک قدم مثبت تا کنون برای این صنعت و تثبیت تولید کیفی برنداشته اید ، ونیز همچنین حتی یک قدم مفید برای تولیدکنندگان و مصرف کنندگان هم برنداشته اید .
    هرچند که با کلیه مطالب معترضیه اینجانب و دیگران اُخت شده اید و هیچ زمان برایتان مهم نبوده و نیست که تولیدکنندگان و مردم راجب شما چه میگویند ، ولی

    پاسخ...
  •  

    یزدانبخش گفت : ۹۰/۱۲/۰۳

    به نظر من مهمترین دلایل بازدهی پایین صنعت مرغداری:
    1-وجود بیماریهای ویروسی نا علاج که عامل اصلی محسوب میشود.
    2-نوسانات شدید قیمت مواد اولیه
    3-کمبود نقدینگی در دست مرغدار
    4-عدم الزام و اجرا طرح مرغ 42 روزه
    5-استفاده از ادوات و لوازم غیر مکانیزه در فارمها

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com