ورود افراد غیر مرتبط به دامپزشکی با طرح بهره وری کشاورزی

ورود افراد غیر مرتبط به دامپزشکی با طرح بهره وری کشاورزی

معاون بهداشت و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور گفت: با طرح افزایش بهره‌وری کشاورزی، بهداشت عمومی، منافع ملی و اشتغال به خطر می‌افتد و افراد غیر مرتبط وارد وظیفه‌ی دامپزشکی می‌شوند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دکتر مهدی خلج در نشست بررسی و نقد طرح افزایش بهره‌وری کشاورزی و جایگاه دامپزشکی کشور اظهار کرد: ایام، ایام قدر دامپزشکی است که اگر به خوبی آن را ارزیابی خطر نکنیم، برای همیشه تاریخ همه‌ی ما خسران می‌بینیم.
وی ادامه داد: طی یک حرکت حساب شده و دقیق، کسانی سناریویی را تدوین و وارد مجلس کرده‌اند و بزرگترین انگیزه اینها ورود افراد غیرمرتبط با حرفه دامپزشکی است. چراکه تنها خانواده‌ی دامپزشکی در کل دنیا یک وظیفه‌ی الزام‌آور و حاکمیتی دارد و معمولا برای وظیفه‌ی الزام‌آور قانون تصویب می‌شود.
خلج خاطرنشان کرد: با زیرکی قانونی تصویب شده و بخشی از وظایف سازمان دامپزشکی را گرفته‌اند و نتیجه‌ی آن سلب حاکمیت از دولت، سرگردانی مردم و سخت کردن زمینه‌های اشتغال در آینده است.
وی با بیان اینکه طرح افزایش بهره‌وری کشاورزی یک حرکت ضد اشتغال است، گفت: بهداشت عمومی، منافع ملی و اشتغال با این طرح به خطر می‌افتد و افراد غیرمرتبط را وارد وظیفه‌ی دامپزشکی می‌کند.
وی افزود: باید با جو آرام و در عین حال حساس و محکم، مجددا این طرح مورد سوال جدی‌ قرار گیرد.
خلج خاطرنشان کرد: در اصلاحیه قانون دو سازمان تصدی‌گری‌ها می‌تواند واگذار شود، اما پروانه‌ی بهداشتی در تمام دنیا ابزار حاکمیتی و شامل بایدها و نبایدهاست.
معاون بهداشت و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور تاکید کرد: حاکمیت، ابزار و وظایف مرتبط با دامپزشکی باید از طرح جدا و در اصلاحیه قانون سازمان دامپزشکی مطرح شود و این انسجام و همدلی ماست که منافع ملی را به دنبال دارد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com