ورود 10 هزار رأس دام از طریق مرز ریمدان به کشور

ورود 10 هزار رأس دام از طریق مرز ریمدان به کشور
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان چابهار گفت: از ابتدای امسال تاکنون 10هزار و 766 رأ س دام از طریق مرز ریمدان با انجام مراحل قانونی وارد کشور شده است.
موهبتی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات واردات دام زنده از طریق بازارچه مرز ریمدان افزود: اگرچه در این بازارچه مشکلاتی وجود دارد اما با پیگیری‌های انجام شده و همکاری‌های دستگاه‌های ذی‌ربط در حال حاضر فعالیت اقتصادی در آن جریان دارد.
وی درباره اهمیت بازارچه مرزی ریمدان گفت: هدف از فعالیت این بازارچه ایجاد اشتغال و کمک به معیشت مرزنشینان ساکن در این نقطه است.
فرماندار چابهار با توجه به ورود دام زنده از این نقطه مرزی برای کمک به تولید گوشت در استان نیز افزود: تامهرماه امسال 44 هزار و 834 راَس دام از طریق بازارچه‌های مرزی استان وارد که از این 10هزار و 766 راُس از طریق این بازارچه و با انجام مراحل قانونی و ذبح در کشتارگاه‌ها وارد چرخه تولید و به بازارهای مصرف عرضه شده است.
فرماندار ویژه چابهار اظهارامیدواری کرد در صورت تسهیل در روند واردات دام و حمایت از سرمایه‌گذاران و فعالان این صنعت، استان به قطب تولید گوشت قرمز کشور تبدیل شود.
به گزارش ایسنا، این جلسه به ریاست موهبتی معاون استاندار سیستان و بلوچستان، خلقی دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، مدیرکل امور اقتصاد و دارائی استان، نمایندگان مرزبانی و جهادکشاورزی استان و مدیران و مسئولان دست‌اندر کار موضوع در محل فرمانداری ویژه چابهار برگزار شد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com